לב של אש

לב של אש

 

 הסיפור שלי מתחיל בחלום של ילדה בת 12 בשם ליבי . מגיל קטן מאוד היא הייתה חולמת שיום יבוא והיא תהייה לוחמת אש חזקה כמו אבא שלה שהיה לוחם אש בעצמו במשך שנים רבות.

ליבי גדלה בבית אוהב עם אבא שנתן לה אהבה ותמיכה בכל מה שרצתה. לא הייתה לה אמא, היא נפטרה ממחלה קשה כשליבי הייתה קטנה מאוד ואבא שלה היה צריך לטפל ולדאוג לה. לא היו לה אחים ואחיות רק כלבה נאמנה שהייתה לצידה בשם אלכס.

העיירה שבה ליבי הייתה גרה הייתה ממוקמת ליד יער גדול מאוד מלא עצים גבוהים ובעלי חיים מסוגים שונים שחיו שם כמו שועלים, ציפורים, סנאים ועוד…

ליבי אהבה לצאת ולטייל בטבע, להקשיב לציוץ הציפורים ולרעש העלים שמתנועעים ברוח. קולות התנים בלילה ויללות הזאבים.

חייה של ליבי היו מאוד פשוטים אך נעימים. הבית היה קטן אך מלא שימחה. היא ואבא שלה נהגו לבלות שעות רבות ביחד כאשר הוא היה בבית ולא יצא למשימות חילוץ והצלה.

היא ידעה שהעבודה של אביה חשובה ומצילת חיים אך גם יש בה סכנות רבות. לוחמי האש מסכנים את חייהם בכניסה לבתים, מבנים, יערות ולכל מקום בו משתוללת אש השורפת כל דבר מסביבה. כל פעם שאבא שלה היה יוצא למשימה כזו הייתה ליבי יושבת ומחכה לו ומתפללת שישוב בשלום. היא כל כך אהבה אותו והייתה גאה בו מאוד. היא חלמה ללכת בעקבותיו ולהיות בעתיד גם היא לוחמת אש מצילת חיים. כאשר היא סיפרה לאביה על חלומה הוא ביקש ממנה לוותר על חלום זה משום שהדבר מסוכן מאוד והוא מפחד שהיא תיפגע.

באחד הימים פרצה שריפה גדולה במפעל בדים בעיירה ליד תחנת דלק מקומית. למקום הוזנקו צוותים רבים של לוחמי אש כדי לנסות ולעצור את התפשטות האש לכיוון התחנה והבתים שליד. פיצוצים חזקים נשמעו מהמפעל ולהבות אש ענקיות עלו לשמים. האש הייתה חמה ושורפת וכוחות משטרה הרחיקו את התושבים מהמקום כדי שלא יפגעו. ליבי שמעה על מה שמתרחש באזור השריפה ברדיו והחליטה שזו הזדמנות בשבילה להצטרף ללוחמי האש במקום ולעזור להם לכבות את השריפה שהחלה להתפשט לכיוון היער והבתים.

ליבי מצאה בארון של אבא שלה מדים נוספים שהיו לו והיא מיהרה ללבוש אותם ויצאה במהירות לכיוון מקום השריפה. היא התחפשה לבן כדי שאבא שלה לא יזהה אותה ויחשוב שהיא לוחם אש שנשלח יחד עם הצוותים הנוספים שהגיעו במהירות למקום לעזור בכיבוי.

כאשר היא מגיעה למקום היא מתקרבת בשקט ובזהירות ומשתלבת בכוח הנוסף שהגיע לעזור בכיבוי. אחד מלוחמי האש צועק לה לבוא ולעזור במהירות.

ליבי מחפשת את זרנוק המים שמחובר לכבאית וסוחבת אותו לכיוון היער שעולה בלהבות גדולות. היא חושבת על כל בעלי החיים שמפחדים ובורחים עמוק לתוך היער כדי לברוח מהחום של האש. האש מתקדמת במהירות לתוך היער, הרוח מחזקת ומגבירה את הלהבות. ליבי מתקדמת לכיוון מקום השריפה, הכל נשרף מהאש האכזרית והלוהטת. היא מכוונת את זרם המים לכיוון האש אבל העשן הסמיך והשחור עוטף אותה והיא מרגישה את החום והחנק שנכנס לה לגוף דרך המדים והמסיכה שעל הפנים שלה. היא משתעלת ומרגישה שאין לה אוויר לנשום. היא לא מוכנה לוותר וממשיכה לעמוד מול האש השורפת והחמה שרק מתגברת ומתחזקת כשבידה זרנוק המים והיא מנסה לכבות ולהרגיע את הלהבות. ליבי מרגישה שאין לה כבר כוח ואוויר בגוף, העשן מסביבה גורם לה לחנק והיא מאבדת את ההכרה. אחד מאנשי הצוות הבחין בה שוכבת על הקרקע בלי הכרה. הוא מיד הודיע בקשר על פצוע שיש לבוא ולפנות אותו כי לא ידע שזו בחורה מתחת למדים. מפקד הצוות שמע בקשר את הקריאה ומיד החליט להגיע למקום לנסות לברר מה קרה ולעזור. כאשר הוא מגיע למקום הוא רואה את לוחם האש שוכב על הקרקע, הוא מתקרב אליו כדי לבדוק מה שלומו וכאשר הוא מסיר לו את הקסדה ואת המסיכה נגד שאיפת עשן הוא מגלה שזו ליבי הבת שלו. המפקד היה בהלם, מזועזע , לא האמין למראה עיניו. מה היא עשתה שם הוא שאל את עצמו. הוא ניסה להעיר אותה אך לא הצליח. בינתיים הגיע אמבולנס למקום ועליו חובשים שחיברו את ליבי לחמצן ופינו אותה לבית החולים להמשך טיפול.

אבא של ליבי יושב ליד המיטה שלה בבית החולים ומחכה שהיא תתעורר. לאחר כמה שעות ליבי פוקחת עיניים ורואה את אביה בוכה מרוב דאגה ושימחה שהיא בריאה.

הוא מבין שהחלום שלה הוא להיות לוחמת אש והיא לא מתכוונת לוותר על חלומה. הוא מבטיח לה שהוא ישתדל לצרף אותה למשימות יחד איתו אך עליה לחכות קצת עד שתגדל ותלמד את המקצוע ותתאמן איך להזהר ולשמור על החיים שלה כאשר היא יוצאת לעבודה כזו.

במהלך השנים הבאות ליבי מצטרפת לאביה בעבודתו ולומדת את התפקיד באופן מקצועי ויסודי והופכת ללוחמת אש מאוד אמיצה ואהובה על חבריה לצוות.

סיפורה מלמד אותנו שאסור לנו לוותר על חלומות ושאיפות שיש לנו ושתמיד אפשר להגשים כל מטרה בחיים שנרצה אם רק נאמין ולא נתייאש, נתמיד ונעבוד קשה!!

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »