הריב בין שני דובי פנדה

הריב בין שני דובי פנדה/ כתבה: יולי דוד

לפני שנים רבות, ביער היו שני דובי פנדה, צ’אנג ויאנג . כל יום היו נפגשים, באותו זמן, והם תמיד היו אוכלים וחולקים אחד עם השני. עד שיום אחד, כשהם הלכו לאכול את ארוחת הצהריים הם נפגשו ונוצר וויכוח בניהם. צ’אנג חיכה לחברו יאנג ובזמן שחיכה לו, לפתע ראה חלקה גדולה של במבוקים נדירים מאוד, שכל דוב פנדה היה אוהב. “ואו, איזה במבוקים! אסור שיאנג יראה זאת, כי אם יראה בטוח ייקח הכל.”                                                        אבל היה מאוחר מדי, יאנג ראה אותו עם החלקה, “ואוו, אני חייב לקחת אחד…” “לא!!!”, עצר אותו צ’אנג “אתה לא יכול” אמר “למה?” שאל יאנג במבט מאוכזב, “בגלל שאם אסכים לך אתה בטוח תאכל הכל” ענה לו צ’אנג, ויאנג רץ לביתו בכעס ובבכי. וכך במשך כמה ימים לא דיברו ולא נפגשו אחד עם השני.                                                                                                            

שבוע לאחר המקרה, צ’אנג הלך אל החלקה ונתקל שם ביאנג. “מה אתה עושה בחלקה שלי?” שאל צ’אנג בקול רוגז. “אני רוצה שנשלים, אני מאוד עצוב ובודד מאז שרבנו, ואני יודע שזאת החלקה שלך ושהתגנבתי בלי רשות, אבל חשבתי שאולי נוכל להשתתף בחלקה ביחד כמו שאנחנו חולקים דברים אחרים.” “אתה צודק, עכשיו אני מבין שעשיתי טעות ושהייתי צריך לחלוק איתך, אני מצטער.” חיוך עלה על פניו של יאנג, “אני סולח לך” הוא ענה.

ומאז, צ’אנג ויאנג חברים טובים וחולקים תמיד את כל מה שיש להם, אחד עם השני- ולא משנה כמה הדבר חשוב להם. זוהי חברות אמיתית.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »