תליון הזמן של סבתא רחל

שם הסיפור : תליון הזמן של סבתא  רחל (סיפור דמיוני)

היו היה ילד וילדה תאומים שקראו להם משה ותמר הם כל  הזמן היו רבים, הם עשו תחרויות  ביניהם והציקו אחד לשני. יום אחד הם  באו  לסבתא  שלהם לשבת וגם הדודים, סבתא שלהם אמרה  להם  תקשיבו  חמודים יש הרבה אנשים השבת אז תצטרכו  לישון  ביחד, למה  אמרה  רחל  אוף ! טוב  נו בסדר ומשה אמר די נו ! בבקשה  סבתה רחל אפשר שדוד יוסי ישן  בחדר עם רחל. סבתא ענתה לא! משה יוסי רוצה  לישון עם ההורים שלו  אבל אפשר שתוכלו לישון בחדר שלי בגלל שעמוס כי יש המון אנשים בשבת, נו טוב אמר משה וגם תמר הסכימה. בלילה תמר אמרה למשה אתה ער? משה ענה כן, אתה עייף? לא , תקשיב יש משהו מחשיד, מה יכול להיות מחשיד בחדר של סבתא? יש בארון משהו מוזר אמרה תמר, אז תיבדקי, תבדוק אתה, אני מפחדת. טוב בסדר אני יבדוק .יש אתה מלך! תודה ילדונת, סליחה אל תקרא לי ילדונת, אתה חצוף ! טוב שמענו, משה טיפס על הארון ונדהם! אני רואה שרשרת תליון עם ציורים מוזרים. תוריד אותו מהארון  ומחר נחקור את זה, לילה טוב.

בבוקר אחרי תפילת שחרית של שבת היה שיעור של הרב יצחק  בבית הכנסת של סבתא. משה ותמר ישבו בגן שעשועים לא רחוק משם. משה ותמר ישבו ודיברו, מה נעשה עם התליון? אחרי התפילה וארוחת שניה של שבת נחזור הביתה ונחקור את התעלומה. אחרי הארוחה הם היו עייפים ונרדמו ורק במוצאי שבת הם נזכרו. תמר יודעת מה שכחנו? את התליון  בחדר של סבתא. משה הכניס יד לכיס והתליון היה שם ופתאום, בום היה פיצוץ בבית ומשה ותמר התעוררו במקום מוזר מאוד!

משה מה קרה פה? תמר איפה אנחנו? הם נלחצו. פתאום היה ניצוץ ותמר נעלמה משה צעק תמר, איפה את? משה חיפש את תמר ודאג לה מאוד ופתאום ראה מישהו מוזר. צדיק אתה צריך עזרה? כן תודה, אבל למה יש לך בגדים מוזרים שאל משה? צדיק כולם  אצלנו לובשים בגדים כאלה.

משה חשב אמר רגע התליון ! חזרתי אחורה בזמן וזה מדהים ומוזר וואו זה מגניב  בטח גם תמר נעלמה בזמן. האיש עם הבגדים המוזרים אמר קוראים לי נוחם, איך קוראים לך? משה הוא ענה. בא איתי אל ביתי הדל.

ילדה  קומי, תמר התעוררה לפתע במקום אחר ושאלה  איפה אני? סוף סוף התעוררת אני מצאתי אותך על הרצפה והבאתי אותך אל ביתי הדל. איך את מרגישה? ברוך השם, מי את שאלה תמר? אני רבקה, איך קוראים לך? תמר היא ענתה. פתאום תמר נזכרה במה שקרה ברגע שמשה נגע בכיס עם התליון והיה פיצוץ גדול והיא עפה וגם משה נעלם. תמר קמה מהמיטה והיא ורבקה לפתע רואים את התליון. אח שלי משה נגע בו ועברנו בזמן לתקופה שלכם וגם הוא נעלם בזמן ואני ממש דואגת לו.

פתאום נכנס משה עם נוחם לבית והוא רואה את תמר ואת התליון. תמר הסתכלה על משה ושניהם קפצו  ביחד על התליון ועפו חזרה בזמן לספה לבית של סבתא.

סבתא  לפתע רואה אותם על הספה פתאום ומחייכת, היכן הייתם ילדים? הם ספרו בהתרגשות מה שקרה להם במסע בזמן. סבתא את יודעת של מי תליון הזמן? כן זה תליון השלום הוא עובר במשפחה שלנו מדור לדור.  נראה לי שעכשיו בזכות התליון אתם תפסיקו לריב ותהיו חברים. נכון סבתא בזכות השבת אצלך  והתליון נפסיק לריב ונהיה חברים טובים. כמה סבתא שלנו חכמה וכמה טוב להיות אחים חברים ולא לריב.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »