פוקימון

פוקימון

פוקימון הוא משחק לכידה שבו תופסים פוקימונים ומפתחים אותם לדברים ממש חזקים, הכל התחיל שבשנת ,1996 היה איש יפני בשם סטוצ’י תג’ירי, שנולד וגדל במצ’ידה. סטוצ’י אהב לטייל בטבע, והתחביב שהוא הכי אהב לעשות בטבע, זה לאסוף חרקים, הוא אהב לחקור את המינים השונים וההתנהגות שלהם ולהמציא דרכים חדשות ללכוד אותם. סטוצ’י היה כל – כך מוצלח בלכידת חרקים, שהילדים האחרים העניקו לו את הכינוי דוקטור חרק, בשנות ה – 70 ביניינים ומרכזי קניות החלו להשתלט בפלגי המים והשדות שבהם סטוצ’י שיחק כילד , ובאותו הזמן העניין שלו עבר מחרקים למשחקי ארקד, סטוצ’י התחיל להבריז מהלימודים כדי לשחק בארקד, הוא בילה כל-כך הרבה זמן מול משחק פולשי החלל, שאחד מהארקדים העניק לו מכונה שלימה משלו, לקחת הבייתה, בסופו של דבר סטוצ’י הצליח לסיים את הלימודים אבל במקום להפוך לטכנאי חשמל כמו שאביו רצה שהוא יהיה, לסטוצ’י היו תכניות אחרות. בשנת 1982 סטוצ’י וחבריו הקימו את מגזין גיים פריק שעסק בגיימינג לאורך שנות ה – 80 היו למגזין מכירות צנועות ובתחילת דרכן נכתב ביד כשהדפים מחוברים בשדכן, אחד השותפים לעיתון וחברו של סטוצ’י היה קן סוגימורי, שלימים הפך להיות מעצב הדמויות של פוקימון.
ככל שסטוצ’י צבר יותר ידע על משחקים הוא הרגיש שהמשחקים פשוט יכולים להיות טובים יותר ממה שהם היו, ורצה יותר ויותר ליצור משחק משל עצמו, הוא רכש את קונסולת הפליקו ולמד כיצד לבנות בשבילה משחקים. בשנת 1987 הוא הוציא את משחקו הראשון קווינתי בשנתיים לאחר מכן פתח רשמית את חברת גיים פריק שנקרה על שמו של המגזין שלו, הוא פיתח כמה וכמה משחקים עבור נינטנדו וסגה. בשנות התשעים המוקדמות סטוצ’י הראה שני ילדים משחקים ביחד בגיים בוי באמצעות הלינק קבל ודימיין חרקים מטיילים לאורך הקבל בשני המכשירים, סטוצ’י רצה להביא לילדים המודרניים את חווית הקוונתי כפי שהוא עשה בילדותו, והוא התחיל לגבש את הרעיון שלו הפוקימונים בתחילה, השם של המשחק היה קפסול מונסטרס – שם בהשראת מכונת הגשפון הנפוצות ביפן, מה שניתן למצוא מהם בארץ, מדובר על מכונות שמוציאות כדור פלסטיק שבתוכו צעצוע, בגלל בעיה עם מיתוג השם, סטוצ’י שינה את השם לקפומון, ולאחר מכן לפוקית מוסנטרס, שירטוטים ראשונים של המשחק, מראים יצורים שמזכירים כמה פוקימונים מוכרים, למשל ריידון גסתלי ולפרס, חנות בה ניתן לקנות פוקימונים ומלון בו המאמן יכול לנוח, במקום מרכז הפוקימונים שמכירים כיום נראה גם שלפי הקונספט ההתחלתי, המאמן יכל לצרף אליו יצורים רק אם היה לו מספיק קריזמה וקפסולות, ששומר את מקום האכסון של הפוקימון במקום הפוקדורים שאנחנו מכירים כיום.
סטוצ’י פנה לחברת נינטנדו והציג להם את הרעיון ולמרות שהם לא ממש הבינו אותו הוא עדיין קיבל מהם לימוד ראשוני, סטוצ’י בילה את ששת השנים שלו בעבודה על פוקימון שהגיע ממימותו היוצר שמאחורי מריו, זלדה, ודונקי קונג. צוות עליו לעזור לו בפיתוח של הגרסאות הראשוניות של פוקית מונסטרס, אדום וירוק כחיאמו ממיותו שהפך עבורו למנטור, הוספו למשחקים אפשרויות לבחור בשמות. סטוצ’י ושיגרו הגיבור ויריבו וכך גם השמות היפנים של אש וגארי, מסדרת הטלוויזיה. הסיבה גם שהמשחק יצא בשתי גרסאות היא שהיו שני פוקימונים שהיו יחודיים, לכל גירסה וסטוצ’י רצה שילדים יפגשו ביחד כדי להחליף פוקימונים, במטרה לאסוף את כולם. המשחק יצא לשוק באותם שש שנים ולמרות שקונסולת הגיים בוי הספיקה בינתיים להתיישן, המשחק הפך להצלחה מסחררת בקרב ילדים, לאור ההצלחה סדרת האנימציה עלתה לאויר, על מנת לקדם את המשחקים. גירסה מיוחדת בשם פוקימון צהוב, יצא בעקבותיה ובגירסה זאת מתחילים עם פיקאצ’ו, ולמרות שכמו המשחקים הקודמים , פוקימון צהוב הגיעה לקראת סיום חייה של קונסולת הגיים בוי. המשחק הפך למשחק השני הנמכר באותו קונסולה שהוא מפסיק.
רק לגרסאות הקודמות של פוקימון לרצות נפילה בפופולאריות בחיישנים, פוקימון הצליח לשמר את ההצלחה שלה ולחזור לתודעה בזכות קהל חדש, שמצטרף אליה בכל שנה, לכן קהל הערקדים עדיין זוכר אותם מילדותו, האם המותג של סטוצ’י תג’ירי שהתחיל בתחביבו כילד, מחזיק כבר 18 שנים, יעלה ויפוג? אולי אבל עם 12 עותקים שמכר המשחק האחרון בסידרה קשה להאמין שזה יקרה בקרוב.

 

זוהר דהן

כיתה ה

בית ספר ישורון

פרדס חנה

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »