עליית הגג המסתורית

עליית הגג המסתורית /הודיה מור ד2

ביום חמים וקיצי אחד יצאו ארבעה גמדים לטיול. הם הלכו והלכו ופתאום ראו בית קטן שקירותיו שחורים וגגו אדום ובוהק, הגמדים לא האמינו למראה עיניהם הגמד הראשון שקוראים לו חיים אמר :”וואו גמדים הביטו הבית הזה נאה כל כך הוא יכול להיות בייתינו”. הגמד השני שקראו לו דני אמר: “אתה צודק”. כל שאר הגמדים נענעו את ראשיהם בהסכמה. הגמדים נכנסו לתוך הבית שהיה ממש מיוחד ויפה ,היו בו חמישה חדרים:

חדר אחד שקירותיו כחולים עם ציורים של עננים אפורים ולבנים.

בחדר השני היו חלונות גדולים שמשקיפים אל עבר שדה חמניות צהובות וכתומות כגזר ודלעת.

החדר השלישי היה הכי יפה ,הקירות היו בצבע לבן , עליהם ציורים של פרפרים ושדה פרחים בשלל צבעים.

בחדר הרביעי הקירות היו בצבע אפור וציורים של חיות פרא. בהתחלה כשהגמדים ראו את החדר הם נבהלו ונסוגו לאחור אך לאחר כמה שניות של מבט, הם נרגעו והבינו שהחיות פרא זה ציורים.

בחדר החמישי הקירות היו מצופים בבדים בצבע כסף ופסי זהב.

הם עצרו לרגע את הליכתם וחשבו  כי יכול להיות שגר כאן עשיר אך ביטלו את מחשבתם. הרי זה לא יכול להיות, זה נראה בית ישן שאינו מתאים שיגור בו איש עשיר. כאשר סיימו לבדוק את החדרים כל גמד בחר לעצמו חדר וגילו כי כולם רצו להיות בחדר החמישי. הגמד הזקן מכולם שהיה הכי חכם אמר : “אף אחד לא יהיה בחדר הזה, זה יהיה חדר המחבוא שלנו כאשר אויבים יבואו לתקוף אותנו”, שאר הגמדים הסכימו עם דבריו וכל אחד הלך לחדרו ,לפתע קרא חיים הגמד הראשון :”רגע ,בכל בית יש גג ולכל גג יש עליה” הגמדים התרגשו הם אף פעם לא ראו עליית גג. הם התחילו לחפש את העלייה אך לפתע קרא הגמד הרביעי יוסי :”הביטו גמדים הנה סולם לבן אתם חושבים שהוא מוביל לגג?” הגמדים ענו לו: “איננו יודעים ,אך בואו נבדוק זו” הם טיפסו וטיפסו עד שהגיעו לפתח בתקרה הם נכנסו לתוך הפתח ולא האמינו למראה עיניהם, מה שהם ראו היה קסום ונוח , זה היה פופים בכל הצבעים מאדום עד שחור, בובות ,כריות משי ווילונות סטן. הם התישבו על הפופים ולפתע קרא דבר נורא ,האור כבה הפתח נסגר על ידי דלת שהגמדים לא ראו ,גם וילונות הסטן נעלמו הבובות, הכריות והפופים. הגמדים לא הבינו לאן הכל נעלם הם פחדו מאוד והיו עצובים הם התחילו לזעוק לעזרה . לאחר כמה דקות גרונם כאב אז ניסו לדחוף את הדלת אך ללא הצלחה, כל גופם כאב . לפתע צץ במוחו של הגמד החכם רעיון :”בואו נשכב על הרצפה הרי היא קרה כאשר נרגיש יותר טוב נחשוב על פתרון איך לצאת” .כל הגמדים הקשיבו ועשו כך. עבר יום הגיע הלילה הגמדים התעוררו משנתם העמוקה הם לרגע לא הבינו היכן הם נמצאים. לאחר כמה שניות נזכרו שהם נמצאים בעליית הגג ושאינם יכולים לצאת. לפתע קם הגמד הראשון ובא לפתוח את הדלת ולמרבה הפלא הדלת נפתחה הפופים, וילונות הסטן , הבובות וכריות המשי חזרו למקומם. הם לא הבינו איך זה קרה אך שמחו מאוד שהם יכולים לצאת ואז אמר הגמד השני דני: “גמדים ,הצלחנו לצאת מעליית הגג בואו נחגוג זאת “, הם נענעו את ראשיהם בהסכמה וכל אחד הכין דבר מה לכבוד המסיבה. הגמד הראשון אפה עוגה וציפה אותה בקרם לבן. השני קנה קרואסונים , השלישי תלה בלונים ,הרביעי קטף פרחים והניחם באגרטלים שעל השולחן. הגיע מועד המסיבה כולם ישבו סביב השולחן  שרו ואכלו את העוגה המצופה קרם לבן אבל הכי הרבה שמחו שהצליחו לרדת מעליית לגג.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »