סבתא רבתא שלי

סבתא של אמא שלי נולדה בירושלים בשנת 1927.  היא הייתה בת שישית מעשרה ילדים במשפחה שלה.  סבא שלה היה הרב יוסף חיים זוננפלד, הרב של הישוב הישן בירושלים והוא ‏מת, כשהיא הייתה בת שלוש.  

 

כשסבתא רבה שלי הייתה ילדה בירושלים, הבריטים שלטו  בארץ ישראל. עדיין לא היה מדינת ישראל.  העיר העתיקה הייתה מאוד קטנה ואנשים עברו לחיות מחוץ לעיר העתיקה. הכותל היה מאד קטן, כי הערבים בנו את בתיהם ליד הכותל ורק היתה סמטה קטנה בה הם היו יכולים להגיע לכותל.  גם סבתא שלי, המשפחה שלה גרה מחוץ לעיר העתיקה. סבתא שלי גרה בשכונת גאולה באותו רחוב של הרבה אנשים מפורסמים כמו עמוס עוז.

 

 החיים בארץ ישראל בזמן הזה היה קשה.  הבריטים לא נתנו ליהודים להיכנס לארץ.  כשהאניות עם פליטי השואה הגיעו לארץ, הבריטים לא נתנו להם לעבור ואף לפעמים ירו עליהם ולקחו את האנשים הבאים לאיי הים, כמו קפריסין.  שנה אחת הבריטים לא נתנו ליהודים לתקוע בשופר בכתל , כי אמרו שהערבים יחשבו שתקיעת השופר היא קריאה למלחמה.

 

במלחמת השחרור, סבתא של אמא שלי היתה בירושלים.  הערבים  עשו מצור על ירושלים והיה מאד קשה למצא אוכל.  הצבא היה צריך למצוא דרך להביא אספקה מתל אביב.

 

אחרי מלחמת השחרור, היהודים לא יכלו ללכת לכותל. סבתא רבה שלי זוכרת, כמה שמחים היו כשיכלו ללכת לכותל אחרי מלחמת ששת הימים.

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »