כפל וחילוק לא חשוב

יום אחד, בשיעור חשבון לימדה המורה את הדרך לפתור תרגילים במאונך. כמעט כל הכיתה ידעה לפתור תרגילי חיבור וחיסור במאונך, אבל הם לא ידעו איך לפתור תרגילי כפל מאונך. כל הכיתה טענה שכפל זה ממש משעמם ולדעת חיבור וחיסור זה מספיק, כי כפל זה בסך הכל קיצור דרך לחיבור, אז למה צריך לדעת גם כפל אם זה אותו דבר? כל הילדים הפריעו מאוד בשיעור והמורה לא יכלה להשתלט על הכיתה אז היא לא לימדה אותנו.

שבוע אחרי זה היה יום הולדת לחיים. לכבוד יום ההולדת חיים רצה להכין שקיות הפתעה לכל הכיתה. לחיים היה הכל חוץ מאביזר אחד. הוא הלך לחנות עם הרבה כסף, הוא מצא אביזר זול ושווה שהתאים לשקית ההפתעה שרצה לחלק לכל הכיתה. המחיר של האביזר היה 3 שקלים. חיים היה צריך 28 אביזרים כי יש 28 ילדים בכיתה. חיים אסף לעצמו 28 אביזרים והלך לקופה. הוא התחיל לחשב כמה כסף צריך לשלם למוכר: 3+3+3+3+3+3+3… אבל כל פעם התבלבל והתחיל מחדש. המוכר אמר לו: “ילד, אתה יודע שזה קל לחשב את זה אם תעשה 3X28” אבל חיים אמר: “אני לא יודע כפל וחילוק, אני חשבתי שזה מיותר ולכן לא הקשבתי בשיעור כשהמורה ניסתה ללמד אותנו כפל”. “מה?!” שאל המוכר, “ילד, אתה עוד קטן ויש לך עוד הרבה ללמוד בחיים. למרות שאתה אמור לדעת כפל וחילוק הפעם אני אחשב לך. אבל אני ממליץ לך ללמוד כפל וחילוק, זה חשוב נורא לחיים.” “טוב,” אמר חיים.

המוכר אמר לחיים: “28 כפול 3 שווה 84, זה הסכום שאתה צריך לשלם. בפעם הבאה כדאי לך ללמוד לחשב כפל כדי שתדע לבד כמה אתה צריך לשלם בחנויות”. חיים הביא למוכר 84 שקלים והלך לבית להכניס את האביזרים לשקיות ההפתעה.

למחרת בבוקר הלך חיים כשבראשו מחשבות טובות. לכבוד היום הולדת הוא הכין פעילות בנושא כפל וחילוק מכיוון שאתמול בחנות הוא הבין כמה חשוב לדעת כפל וחילוק. כבר אתמול אחרי שסיים להכין את השקיות התחיל ללמוד עם אמו כפל וחילוק והכין פעילות לכיתה. כשהגיע לכיתה מיד התחילו להתפלל. הוא ישב על כיסא מקושט והוביל את התפילה. לאחר התפילה חגגו לחיים את יום ההולדת. חיים עשה את הפעילות: הוא סיפר לילדים מה קרה לו אתמול בחנות והסביר לילדים בכיתה למה כל כך חשוב לדעת כפל וחילוק. הוא חילק לילדים כרטיסיות משחק שהיה בהן שאלות בכפל שהיה אפשר לפתור בחיבור אבל זה היה מאוד ארוך. אחרי הפעילות כל אחד הביא לחיים מתנה ובירך אותו, וחיים חילק להם שקיות הפתעה. אחרי שנגמרה מסיבת היום הולדת הגיעה המורה לחשבון וחיים והחברים שלו ביקשו ממנה ללמד אותם כפל וחילוק. המורה הופתעה למשמע אוזניה. היא התחילה ללמד את הילדים וראתה שבאמת הקשיבו. שמחה המורה שלמדו הילדים את הלקח ואת החשיבות של כפל וחילוק לחיים.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »