כוחו של הרב

ליאו הוא ילד למשפחה עניה בת שמונה ילדים- שלושה מהם מאומצים. הרבה ילדים אהבו להשפיל אותו כי הוא היה ילד עני. למשל אתמול, היריב שלו ראובן שלח תמונה מביכה של ליאו בקבוצה של הכיתה, אבל ליאו יודע שאלימות היא לא הפתרון.
לליאו יש חבר טוב, הם הכירו בגן כשהיו בני חמש, לחברו של ליאו קוראים ניסן. ניסן תמיד דאג לליאו והרגיע אותו כשהציקו לו והם אף פעם לא רבו.
פעם המשפחה של ליאו הייתה עשירה – היה להם בית עם שלוש קומות, מעלית ואפילו מנקה ומשרתים. ההורים שלו אפילו נתנו בית לשלושה ילדים, אבל אז אביו חלה במחלת הסרטן ומת ומשפחתו נפלו לקשיים כלכלים. עכשיו יש להם בקושי מספיק כסף לאוכל ובגדים. ליאו מתבייש בזה שהוא עני כי פעם היה לו הרבה כסף, הוא לא מוכן שחברים יבוא אליו כי יש לו בית קטן בלי הרבה משחקים ובגלל זה הוא בא כל יום לניסן אחרי הלימודים.
יום אחד המצב השתנה. בהפסקה ניסן מסר לליאו את הכדור כשהשער היה ריק וליאו החטיא. ניסן וליאו רבו על זה שליאו החטיא ואז ניסן עשה עליו חרם. אחרי הלימודים ליאו חזר הביתה, אחיו הגדול ראה שליאו עצוב ושקרה לו משהו, הוא שאל אותו למה הוא עצוב וליאו סיפר לו מה קרה בבית ספר, אחיו יעץ לו ללכת ולנסות לדבר עם ניסן אבל ליאו לא היה מוכן. יום אחרי ליאו עשה את עצמו חולה כדי לא ללכת ללימודים, אז אימו חשבה שהוא חולה והלכה לבית מרקחת לקנות תרופות, כשהיא עברה במעבר חציה פגעה בה מכונית ואמבולנס בה לקחת אותה לבית חולים. היא נפצעה ביד והייתה צריכה לעשות ניתוח אבל לא היה לה כסף. ליאו היה אובד עצות אז הוא החליט ללכת לרב אליהו, הרב אליהו קיבל את ליאו במאור פנים ושאל אותו מה קרה, ליאו סיפר לו על אימו שעברה במעבר חציה ונפגעה, הרב אליהו עודד אותו אבל אמר לו, אני רואה שזה לא כל מה שמפריע לך ליאו, בהתחלה ליאו לא רצה לספר אבל הרב הפציר בו וליאו הסכים לשתף, ליאו התחיל לבכות וסיפר לו על זה שהוא וחברו הטוב רבו והוא עשה עליו חרם, הרב שאל מי זה החבר הזה וליאו סיפר לו שזה ניסן. ליאו הלך הביתה והרב קרא לניסן וסיפר לניסן שאמא של ליאו נפצעה, ניסן נדהם ואמר לרב שהוא ינסה לעשות כל מה שהוא יכול בשביל לתמוך בליאו. למחרת ליאו הלך לבית ספר, באמצע השיעור ליאו יצא להתפנות ובזמן הזה ניסן ביקש לדבר, המורה נתנה לו והוא סיפר לכולם מה קרה לאמא של ליאו, כולם הופתעו והחליטו ביחד לגייס כספים ואפילו ראובן הסכים להצטרף- למרות שהם היו אויבים, כל זה בשביל שיוכלו לעשות את הניתוח של אמא של ליאו. ליאו שם לב שכולם מתייחסים אליו שונה אבל הוא לא התייחס, הוא היה שקוע במחשבות על אימו.
לאחר חודש הם הצליחו לגייס את כל הכסף ובבוקר עשו לו הפתעה והביאו לו את הכסף, ליאו התחיל לבכות משמחה. אחרי הלימודים הוא רץ לבית חולים ונתן לאימו את כל הכסף ולמחרת עשו לה את הניתוח. הניתוח עבר בשלום ובכיתה עשו מסיבה לכבוד אמא של ליאו ביחד עם כל האחים שלו. לאחר המסיבה הייתה הפסקה וכל ילדי הכיתה שיחקו כדורגל, ניסן מסר לליאו את הכדור וליאו הכניס את הכדור לתוך השער.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »