ילדה קטנה ומעשה ענק

בס”ד

ילדה קטנה ומעשה ענק

הסיפור שלנו מתחיל עם אליס.

אליס היא ילדה חמודה, סקרנית וחכמה שאוהבת במיוחד להרכיב לגו ולרכב על מורי . אליס בת השש היא כתומה, כאילו ג’ינג’ית, בדיוק כמו הסוסה שלה , מורי.

להורים של אליס יש חווה, לא כל כך גדולה. יש בה ארבעה סוסים. אליס אוהבת את כל הסוסים ובמיוחד את מורי. אמא של אליס אומרת שהן שתיהן ג’ינג’יות ולכן אוהבות כל כך אחת את השניה. עוד משהו שמשותף בין אליס למורי הוא תאריך לידתן. גם מורי וגם אליס נולדו באותו שבוע. למרות שאליס ומורי בנות אותו גיל, אליס נחשבת ילדה ומורי נחשבת כבר לסוסה בוגרת. אצל הסוסים בגיל ארבע סוס נחשב לבוגר.

אז ככה, אנחנו מתחילים בהרפתקאה שלנו.

ביום שלישי של חג חנוכה אליס ומורי יצאו לדהירה משותפת עם משפחתה. אליס רכבה על מורי עם אחיה ואבא משה רכב על הסוסה לילי.

הייתה דהירה נפלאה. מזג האוויר הייה מושלם. שמש ביום של חורף זה הזמן הכי מושלם לדהירה. רק אז קרה משהו עצוב.. בגלל הגשמים שהיו ביום ראשון, האדמה הייתה רטובה. מורי דהרה ונתקעה באבן ששקעה קלות בבוץ והיא פשוט החליקה ואליס ודני עפו ממנה. הם היו עם קסדה ולבוש שהגן עליהם מפגיעה או פציעה. אבל מורי נפצעה. היא לא הצליחה להתרומם מהנפילה על האדמה למרות העידוד והאהבה של אליס ודני. גם אבא משה ניסה לעודד את מורי להתרומם על רגליה, אבל ללא הצלחה. הייה חובה להתקשר לוטרינר, ד”ר דב. דב הגיע ממש במהירות. הוא תמיד מגיע מהר. טוב, הוא ממש אוהב את מורי. כמו כולם. דב הבין מייד שמורי נפצעה קשה. אליס בכתה ופנתה לצד. היא לא עמדה במבט הכואב של מורי. דב הזריק לה תרופה שמנסה לעזור. זה שיפר את כאבה ומורי הצליחה להתרומם לאט לאט. מורי צעדה וצלעה. בינתיים רכב המשא של הוטרינר דב הגיע. מורי עלתה עליו וגם דני ואליס. אבא משה חזר בדהירה על לילי לחווה.

מורי עברה לילה קשה. כאב לה ממש. בבוקר ד”ר דב הבין שחייבים לפנות אותה למרפאה בכפר אז”ר. מרפאה מיוחדת לסוסים. הנסיעה עברה בשלום, ממש חלקה…לא היו הרבה פקקים בדרך. הכביש הייה ריק בשעות שהם נסעו. ד”ר דב הגיע עם מורי וכמובן עם אליס שלא הרפתה ממורי. רופאת המרפאה, ד”ר יעל קיבלה את מורי וערכה לה בדיקה ראשונית.

ד”ר יעל ערכה למורי צילום והבינה שמצבה קשה. מורי ריסקה את הרגל בצורה שקשה לרפא. היו מלא הסברים רפואיים אבל אליס לא הבינה אותם.

הרופאה המליצה להאכיל את מורי ולתת לה מנוחה לקראת ניתוח קשה.

שעות הניתוח היו קשות. אליס ומשפחתה דאגו ממש והתפללו לשלומה של מורי האהובה.

בשעות הערב שאליס ודני כבר היו בבית, התקשרו מהמרפאה של ד”ר יעל . הסבירו לאבא של אליס שהמצב ממש לא טוב. אליס ביקשה מאבא שיסביר לה בדיוק מה שקרה למורי. היא לא הבינה כלום בשפה של הרופאים. הם השתמשו במילים מוזרות..ערבבו  עברית ואנגלית והיא לא הבינה כלום.

אבא הסביר לאליס את מצבה של מורי.

אליס הבינה.

היא ניגשה לחדר, הרגישה עצבות אבל לא התיאשה.

היא ניגשה ללגו שלה והתחילה לבנות מכשיר שיכול לרפא את מורי- היא בנתה מוט לבן שהוא באורך הרגל שלה ואליו מחוברות רצועות . זה כמו גבס עם תרופות מיוחדות שבתוך הרצועות וזה מרפא תוך כדי שמורי חובשת אותו.

אליס הייתה בטוחה שזה יכול לעזור למורי. בפגישה עם ד”ר יעל, אליס הביאה את הבניה שלה והסבירה לה איך זה יכול לעזור.

ד”ר יעל שמחה על הפתרון היצירתי. היא הבטיחה לאליס שתבדוק את הפתרון הנפלא שהיא הציגה. היא אמרה “לא ידעתי שאפשר להשתמש בלגו במרפאה שלי”.

מה שקרה אחרי היה קסם- אספר לכם בפרק הבא. אבל אני יכולה לגלות לכם שד”ר יעל מצאה אביזר רפואי דומה לאביזר של אליס. והיא הוסיפה את הרצועות עם התרופה. מורי התאוששה נפלא!

למדנו שגם ילדה קטנה כמו אליס יכולה לעשות מעשה ענק

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »