יונתן לומד לקח

בס”ד

יונתן לומד לקח

יונתן הוא ילד שובב בן 6, לומד בכיתה א’ בבי”ס ברויאר בנים. הוא אוהב ללמוד ולשחק עם חברים, אך לפעמים הוא מתנהג בשובבות ולא תמיד מקשיב להוריו.

הוריו מנסים לדבר על ליבו אולם יונתן חושב שהוא יודע יותר טוב מהם. בחופשת חנוכה משפחתו של יונתן החליטה לנסוע לים באשדוד . יונתן היה מאושר מאוד, הוא התכונן בהתרגשות ובזריזות: לבש את בגד הים, הכניס לתיקו את קרם ההגנה והחטיפים שהוא אוהב במיוחד.

הנסיעה לים הייתה מהירה  ונעימה. הם שמעו בדרך מוזיקה ושרו שירים. כעבור חצי שעה, המשפחה הגיעה לים. הוריו של יונתן הזהירו אותו מס’ פעמים לא להיכנס  לים לבד ללא ליווי שלהם. אביו הלך לקנות שתיה קרה לכל המשפחה ובנתיים יונתן ואימו ישבו על החוף סמוך לשפת הים ושכשכו את רגליהם במים.

לפתע אימו נזכרה ששכחה להביא מהרכב את קרם ההגנה. היא הזהירה את יונתן לא להתקרב למים עד שהיא תשוב במהרה עם הקרם. יונתן הבטיח לאמו שיישאר על החוף. בזמן שיונתן נשאר לבד הוא שיחק בכדור, הוא זרק ותפס אותו שוב ושוב. לאחר כדקה, הכדור התגלגל ונפל לתוך הים הסוער. יונתן כל כך רצה את הכדור בחזרה ושכח לחלוטין את הבטחתו להישאר על החוץ.  הוא רץ במהירות לתוך הים וניסה לתפוס את הכדור שהלך והתרחק. לפתע יונתן הרגיש שהוא לא מצליח לעמוד על קרקעית הים והוא בולע מים…

“הצילו”!!! יונתן ניסה לצעוק בכל כוחו.

למזלו, המציל בדיוק השקיף לעברו במשקפת וראה את יונתן הטובע,

הוא רץ במהירות רבה לקראתו ולאחר מאמצים רבים הצליח להוציאו מן המים.

הכדור של יונתן מזמן נעלם לתוך מעמקי הים.

על החוף חיכו הוריו המודאגים והמבוהלים. יונתן חיבק אותם חזק במשך דקות ארוכות.

הוא למד את הלקח ומאז הוא תמיד מקשיב להוריו.

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »