חכם שמעון ואחיו הרב מרדכי אליהו

אתם יודעים שחכם שמעון בן אליהו הוא סבא רבא שלי? הוא היה אח של הרב מרדכי אליהו זכר צדיק לברכה.

עכשיו אני הולך לספר לכם סיפור בביאור שלי, והנה הסיפור מוצג לפניכם:

כשחכם שמעון היה בן שלוש עשרה הוא עבר חוויה קשה שמנעה ממנו להמשיך ללמוד בישיבה שבה הוא למד. נס גדול מאוד קרה לו.

יום אחד המורה של הכיתה שבה חכם שמעון לומד הכריז שיש טיול לקבר רחל. התלמידים התרגשו מאוד, בגלל שהם אוהבים ללכת למקומות קדושים, ובכלל כל הילדים אוהבים טיולי בית ספר.

יום למחרת בטיול עלו בני כיתתו של חכם שמעון עם המורה שלהם לאוטובוס, כדי לצאת לטיול. הם הלכו לקבר רחל והתפללו שם. הם ישבו מתחת לעץ הגדול שליד הקבר ואכלו ארוחת עשר.

כעבור חצי שעה, אחרי ארוחת עשר, הם התחילו לזוז לעבר המקום הקדוש בקבר רחל. הם לקחו סידורים והתחילו להתפלל. באותם הימים חכם שמעון היה יתום מאביו, והמשפחה התפרנסה בעניות רבה. הוא התפלל על הפרנסה שלהם, ולעילוי נשמת אביו הצדיק חכם סלמאן עליו השלום.

בדרך חזור חילק המורה לכל תלמיד כמה שקלים כדי שיוכלו לעלות לאוטובוס. חכם שמעון חשב בליבו: אולי אני אצליח להשיג קצת כסף בשביל המשפחה שלי! אני אחזור ברגל, ואת הכסף שהרווחתי אתן לאימא שלי! היא בטח תשמח מאוד ותוכל לקנות אוכל למשפחה הענייה שלנו!”.

בעודו הולך ברגל, דרסה אותו מכונית בפתאומיות והוא נדרס ונפצע. האנשים שהלכו ברחוב ראו אותו והזמינו אמבולנס כדי שיקח אותו לבית חולים, ושם יטפלו בו עד שיבריא.

בינתיים בבית אימא שלו, הרבנית מזל, יושבת על כיסא, מסתכלת על השעון ורואה שעברה השעה שהבן שלה היה אמור להגיע. ואז היא התחילה לדאוג. אמא שלו הלכה לשאול את המורה ואת החברים אם הם ראו אותו. בסוף חבר אחד אמר שהוא נזכר שהוא הלך ברגל, כדי לחסוך את הכסף של העלייה לאוטובוס.

הם הלכו לחפש אותו ובסוף חשבו שאולי הוא נפצע חס וחלילה, ועברו בין בתי חולים כדי לחפש אותו. בסופו של דבר מצאו אותו בבית חולים ערבי, וכמעט לא זיהו אותו בגלל כל הדם שהיה לו. הרופא שאישפז אותו אמר לאימא של חכם שמעון שאין לו עוד סיכוי לחיות אפילו עוד יום אחד.

הרב מרדכי אליהו שהיה אז בן חמש עשרה, אמר שמאחר והוא בא מקבר רחל – הם ילכו להתפלל שם, ומשם תבוא הרפואה והישועה.

הם הלכו לקבר רחל והתפללו על חכם שמעון שיבריא ושלא ימות: “אימא רחל! בנך בא מביקור אצלך, ואימא צריכה להשגיח על בניה! בקשי בשמים לרפא את אחי שמעון!”.

וכך היה. הנער שמעון הבריא והרופאים לא האמינו. הם מאוד התפלאו. כבר למחרת ביקרו אותו והוא כבר דיבר. לאחר שבוע כבר השתחרר חכם שמעון מבית החולים! רק שבגלל המכה החזקה הוא שכח את מה שלמד, ולא יכל יותר לשבת ללמוד, לכן התחיל לעבוד בגיהוץ במכבסה, ואת הכסף שהרוויח נתן לאימו.

אחר כך חכם שמעון היה בקשר טוב מאוד עם הרב מרדכי אליהו. הם גרו באותה שכונה בירושלים, וחכם שמעון היה מתפלל עם הרב מרדכי אליהו בבית הכנסת שלו.

הוא אהב את הסיפור הזה וכשהיה מוסר דבר תורה היה מספר את הסיפור הזה. ואני אישית פגשתי אותו כמה פעמים ואפילו קיבלתי ממנו ברכה לפני כמעט שבע שנים. הוא קבור בירושלים.

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »