חיבוק של הרבי

לפני כ-37 שנה היה איש שהחל את דרכו בתשובה. זה היה ערב שבת קודש והוא הלך למקווה האריזל שבהרי צפת, כדי להיטהר לפני שבת. כשיצא מהמקווה הוא הרגיש כמו שהוא קדוש כל כך. וגם שם לב לסטנדר שהיה בכניסה. על הסטנדר הוא ראה עלונים שמלאים בדברי תורה, פרשת שבוע וכו’. הוא לקח אחד מהעלונים של חסידות בעלז והתחיל לקרוא בו בעיון עד שהוא קרא משפט שזעזע אותו ממש. במאמר היה כתוב “לפעמים שאתה עושה מצווה את מרגיש קדוש ונעלה. אבל דע לך שהכול זה רק לאגו שלך” כשהאיש הזה קרא את המשפט הוא התחיל לבכות חזק והוא אמר לעצמו “כנראה הם צודקים, אני באמת עושה את זה לעצמי כדי שאני ארגיש קדוש וארגיש צדיק. חבל שאני עושה את זה, אני לא אעשה את זה עוד”. בסמטאות צפת הוא עשה את דרכו לבית של חמותו, המקום שיתארח בו בשבת, ובדרך הוא עבר ליד בית חב”ד “צמח צדק” והוא שמע ניגון מתוק שהתנגן מתוך רגש וכוונה ממש. הוא עלה לבית חב”ד והוא ראה סבא וילד יושבים ושרים ניגון. כשהוא שמע את הניגון ליבו התרגש והוא חש שהוא בדרך הנכונה בחיים שלו. ומאותו רגע הוא היתחזק בלימוד התורה והחסידות וממש הפך להיות חסיד של הרבי עם כוונה ורצון.

לאחר 20 שנה כשחייו כבר התקדשו והיטהרו מקדושה הוא עשה התוועדות בביתו שבהר נוף, ירושלים. בהתוועדות היו הרבה חסידים של הרבי והתוועד שם המזכיר של הרבי, רב לייבל גרונר. וישב שם גם העורך של העלונים של חסידות בעלז. לאחר כמה דקות של דברי תורה וחסידות התערב העורך של העלונים של חסידות בעלז והתחיל ואמר “אני זוכר לפני כ-20 שנה בערב שבת קודש אתה רב לייבל גרונר התקשרת אלי מציווי הרבי שלכם הרבי מלובביץ’. ואמרת לי שאני לא ישנה בעלונים את דברי הרבי שלי הרבי של חסידות בעלז, בפירוש שלי. מפני שיכול להיות יהודי שקורא את זה והוא יכול לחשוב דברים לא נכונים וזה יכול להרחיק אותו ולצער אותו”.

רב לייבל גרונר ענה “נכון אני זוכר את המקרה הזה ואני גם זוכר שהרבי מליבוביץ’ ביקש ממני לצלצל לשליח בבית חב”ד “צמח צדק” בצפת ולבקש ממנו לעשות התוועדות חסידית מייד ועכשיו בערב שבת קודש. מפאת השעה לא היה לשליח חסידים להתוועד עמם, אז קרא לנכדו וישבו יחד עם לחיים וניגון חסידי מכל הלב”.

היהודי ישב המום בכיסאו וחשב אולי אני יצלצל לשליח מצפת ואני ישאל אותו שאלה.  הוא התקשר לשליח מצפת ושאל אותו אם הוא זוכר את התאריך שהוא ונכדו עשו את ההתוועדות. השליח ענה לו שהוא זוכר את התאריך והוא יגיד לו מייד, והתאריך היה בדיוק היום שהיהודי יצא מהמקווה וראה את הסבא והנכד מנגנים את הניגון ההוא. ואז היהודי הבין שהרבי הרגיש שיש יהודי עצוב אז הוא עשה את כל זה. כדי שהיהודי אם הצער יחזור בתשובה וימשיך להתקרב עוד ועוד לתורה וחסידות וזה ממש עבד, עכשיו היהודי הזה שומר תורה ומצוות בחיבה ובאהבה!.

ליהודי הזה יש כמה כינויים אבל האחד שאני הכי אוהבת זה סבא!.

סוף!

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »