חברויות משתנות – סיפור על אימו של הארי פוטר

מאת: אביגיל אורדן

כיתה: ה

מחנכת: עדי אופיר

רכזת שפה: נעמה בר-נר

שם בי”ס: ממ”ד דרור, ירושלים

כתובת מייל: [email protected] 

ישוב: ירושלים

 

חברויות משתנות – סיפור על אימו של הארי פוטר

זה מרגיש מוזר. לילי באה לכאן רק לפני שלושה חודשים, וזה כבר מרגיש שהייתה כאן תמיד. לפני שלושה חודשים לילי עלתה לרכבת שלוקחת אותך להוגוורטס, בית ספר לקוסמים ומכשפות. היא תמיד ידעה שהיא בעלת כוח מוזר, אבל הבינה שהיא מכשפה רק כשהילד השכן, סוורוס, בא ואמר לה. הוא גם אמר שהוא בעצמו קוסם, וסיפר לה על הוגוורטס. היא לא באמת האמינה שהיא תגיע לבית הספר הזה, אבל המכתב באמת הגיע ביום הולדתה ה 11.

אפילו שאמא ואבא של לילי היו מאוד שמחים לדעת שיש מכשפה בעלת קסם במשפחה, אחותה של לילי – פטוניה, לא הייתה כל כך שמחה. לילי הרגישה שפטוניה מתייחסת אליה מוזר, כאילו שהיא מקנאה בה. לילי רצתה שפטוניה והיא יישארו חברות, אך היא הרגישה שהמרחק בינה ובין פטוניה רק הולך וגדל.

לילי וסוורוס נשארו חברים גם בהוגוורטס, אפילו שלילי הייתה בבית גריפינדור, וסוורוס נכנס לבית סליוורין. היו ילדים ששאלו את לילי למה היא בכלל מתיידדת עם ילד מבית סליוורין, שהיה ידוע כבית שהילדים בו חושבים על עצמם יותר מעל אחרים. אבל לילי התעלמה מהם. זה לא מנע ממנה להתיידד עם כמה ילדים מהבית שלה. היו לה הרבה חברות. וגם לסוורוס היו הרבה חברים בבית שלו. אבל  כמה מהילדים מהבית של לילי כל הזמן הציקו לסוורוס. הילד שהכי הציק לו היה ג’יימס פוטר, ולילי שנאה אותו.

הבוקר המנהל אמר לכל בית הספר שהולכים להיות מבחנים מיוחדים בגלל שבא מישהו ממשרד הקסמים לבדוק כמה הם למדו. המבחנים עברו במהרה וכולם הלכו לחצר ליד האגם. פתאום, הילד ג’יימס פוטר והחברים שלו סיריוס בלאק, ופיטר פטיגרו הלכו לעבר סוורוס. ג’יימס כישף אותו ותלה אותו הפוך באוויר. כולם צחקו על סוורוס חוץ מילדה אחת – לילי. היא דרשה מג’יימס להניח לסוורוס. זה עזר, ג’יימס הפסיק וסוורוס נפל לאדמה. ואז כולם צחקו על סוורוס כי הוא היה צריך עזרה של בת.

אחר כך, סוורוס אמר בפני כולם ללילי “אני לא צריך עזרה מדמבוצית שכמוך”. לילי נעלבה נורא, ועזבה את החצר.

בפעם הבאה שהם נפגשו סוורוס ניסה לומר סליחה, אבל לילי הייתה פגועה מידי. היא זכרה מה שפטוניה אמרה עליו, שהוא ילד מרושע שבכלל לא חבר שלה, ועוד יפגע בה מתישהו. לילי לא האמינה לאחותה הגדולה אז, אבל עכשיו היא הצטערה  על כך.

הקרירות בין לילי וסוורוס נמשכה גם בימים הבאים, אפילו עד שיצאו לחופשת חג המולד. כשלילי חזרה לביתה היא ראתה שפטוניה עדיין כועסת עליה. אבל היא עדיין סיפרה לה על מה שקרה. ואז פטוניה במקום לנחם את אחותה הקטנה רק פגעה בה יותר כשאמרה “אני אמרתי לך לא להתידד איתו, אבל את לא הקשבת. והנה זה מה שקרה לך”. הדבר היחיד שניחם את לילי בחופשה הזו היו המכתבים מהחברות שלה. החברה הכי טובה של לילי שלחה לה חבילה עם ממתקים מכושפים, וגם מכתב שבו כתבה: “לילי היקרה, אני יודעת שהחופשה הזאתי לא כזאתי נעימה לך בגלל שהילד הזה גר בשכונה. אבל בבקשה תזכרי שהחברות שלך תמיד איתך ואם את רוצה לדבר איתנו פשוט תכתבי ואנחנו נגיע. באהבה, חברתך הכי טובה מאיה”.

כשלילי חזרה לבית הספר היא מצאה שכלום לא השתנה חוץ מדבר אחד. החברים של סוורוס מבית סליוורין התחילו להציק לה, ולא היתה לה דקה שקטה. בהתחלה היה לה מאוד קשה, אבל אז פתאום ג’יימס פוטר שהיא שנאה התחיל להגן עליה.

מאז היא וג’יימס נהיו ידידים. אבל עדיין היא לא בטחה בו כי היא זכרה את מה שעשה לסוורוס. רק בשנה השישית שלהם בבית הספר היא הרגישה שהיא כבר בוטחת בו.

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »