הרב מרדכי אליהו

הרב מרדכי אליהו נסע לחתונה שהוצרך בה להיות המחתן ביחד עם הרב שלמה ואחיינו הרב אברהם. החתונה התקיימה בבני ברק מכיוון שהכלה גרה בעיר הסמוכה לה, אך לצערנו החתן גר בעיר מרוחקת מאוד, ולהגיע לבני ברק ממקום מגוריו ללא פקקים לקח כמה שעות לפחות. כשהגיעו התחילו כולם לאכול. “בקרוב תתחיל החתונה והחתן עדיין לא הגיע”, חשבו כולם. כבר הגיעו למנה האחרונה ועדיין החתן בושש לבוא. האנשים התחילו לדאוג פן קרה לו משהו, ואנשים אחרים חשבו שהוא מתעכב סתם וכעסו עליו מאוד. חלק מהאנשים חשבו שחתונה לא תהיה פה היום, אז התחילו ללכת.

בשלב מסוים כל האנשים הלכו חוץ ממשפחתם של הכלה והחתן וכמה חברים טובים שלהם, וכמובן הרב מרדכי אליהו. הם המתינו שעה, שעתיים, ואז כשחשבו שכדאי לצאת, בדיוק אז הגיע החתן. משפחתו שאלה אותו בכעס למה איחר כל כך. גם כמה מחבריו שלחו אליו מבטים כעוסים. הרב מרדכי אליהו מיד הרגיש את בושתו של החתן ושלח לו מבט שאומר “הכל יהיה טוב”. הוא פנה אל הסובבים ואמר “החתן אומר שהיו פקקים והוא השתדל לצאת בזמן. גם ראיתי שהיו פקקים בדרך שלו”, הוסיף. “טוב בסדר” נרגעו הסובבים, “אך מה עם כל האנשים שהיו כאן? איך נאסוף את כולם?” “פשוט מאוד”, אמר הרב אליהו, “נדחה את החתונה לעוד שבוע ובינתיים נזמין את האנשים שאנו זוכרים שהיו. נעבור על רשימת השמות שהייתה, ונזמין את כולם לחתונה נוספת”. “אך איך נוכל לדעת שאני לא אאחר?” שאל החתן. “איך נדע שלא יהיו פקקים?”. “פשוט מאוד” אמר הרב מרדכי אליהו, “אתה  תתארח בבית הכלה עד מועד החתונה ומכיוון שהכלה גרה קרוב לכאן, תגיעו בזמן”. “הכל מסתדר נהדר חוץ מדבר אחד”, אמר אבי החתן. “אנחנו שילמנו על הארוחות מראש וברור שהאורחים לא משלמים על הארוחות, ונהוג אצלנו להביא את המתנות והכספים לחתן ולכלה בתום החתונה. אז לא קיבלנו פרוטה, ואני צריך לציין שהמנות היו יקרות מאוד, וחוץ מזה היה להקה ומלצרים… אם נעשה עוד חתונה זה יגרום לנו לירידה גדולה בכלכלה”. “האם אתה חוסך כסף מחתונת בנך? אתה יודע מה? אני אשלם על הארוחות, על הלהקה, על המוזיקה, על המלצרים והתפאורה. אך אני רוצה שתקיים את חתונת בנך בששון ושתדון כל אדם לכף זכות. אתה יודע? אם כל איש ידון את חברו לכף זכות, העולם יהיה לא כמו היום. מידת הצדק בו יהיה כמו בגן עדן. וגם אם אתה מקיים מצוות הכנסת כלה אתה זוכה לאריכות ימים”.

כעבור ימים ספורים הם הודיעו לכל האנשים וסיימו לשלם על הארוחות והמלצרים. אך אבוי, המתופף של הלהקה חלה בנגיף אבעבועות רוח ולא היה יכול לבוא. לא היו הרבה להקות שהסכימו להופיע באירועים כאלה תמורת תשלום הוגן. אבי הכלה התחיל להתיעץ מה לעשות והרב שמע את האימהות מתלחששות ביניהן מה לעשות. חשב הרב מרדכי אליהו ופתאום עלה במוחו רעיון מבריק. חברו היה בחתונה של דודו והוא המליץ מאוד על להקה שמנגנת באירועים. “היא מנגנת יפה נורא” אמר “והכל תמורת תשלום סמלי”.  הלהקה אמרה “לשמח אנשים זה התשלום האמיתי”. הרב מיד הציע את הרעיון וכולם הסכימו להזמין אותם להופעה ביום החתונה. החתן היה לבוש יפה וכמובן גם הכלה. הוריהם היו מאוד נרגשים. הלהקה בדיוק סיימה בשיר שכתבו במיוחד לחתן ולכלה, והרב מרדכי אליהו ניגש לחתן את הזוג. מאז כולם זוכרים לרב על מה הוא עשה בשבילם ואיך טרח. הכול בשביל שתיהיה להם חתונה טובה.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »