הרב אליהו הצעיר והבבא סאלי

הרב אליהו הצעיר והבבא- סאלי

את תחילת דרכו החל הרב מרדכי אליהו בתור אברך צעיר. בצעירותו התמנה לדיין בעיר באר שבע, וכחלק מעבודתו עסק בדיני משפחה. 

יום אחד כמו שאר כל הימים הגיע לעבודתו. התיישב במקומו, אסף את המידע כדי להתחיל את עבודתו.. לקח את כוס התה, ברך “שהכל” והתחיל בקבלת הקהל, יחד עם חבריו הדיינים הנוספים.

באותו היום, העבודה היתה רבה, והרב נפגש עם אדם שסרב במשך שנים לתת גט לאשתו שתוכל להמשיך בחייה, אותו אדם היה עצבני, כועס ולא מתחשב.. 

הרב אליהו בחוכמתו הרבה הצליח לשכנע אותו לתת את הגט.

כשסיים את הדיון הזה, קיבל טלפון מאיש צדיק שגר בעיר נתיבות. אנשי העיר כינו אותו האיש “הבבא- סאלי” כי היה ידוע בכח התפילה הגדול שלו, בטלפון אמר הבבא- סאלי לרב מרדכי אליהו הצעיר: “שלום לך בני, אני מבקש שתבוא אליי היום, אפילו כבר עכשיו שנשב ללמוד יחד..” 

הרב מרדכי אליהו התרגש ושמח והודה לרב על ההזמנה. סיים את עבודתו, סגר את המשרד ויצא לדרך. הגיע לעיר נתיבות לביתו של הקדוש הבבא- סאלי, ושם חיכה לו הרב, שמח ומאושר.

הם ישבו יחד ובתחילה אכלו, שתו ודיברו דברי תורה.. הזמן חלף והערב ירד אך עדיין התעקש הבבא סאלי שהרב אליהו יישאר אצלו. הזמן עבר אבל עדיין הבבא סאלי לא הסכים לרב אליהו לחזור לביתו..

חשב לעצמו הרב אליהו:” מעניין למה הבבא- סאלי כל כך מתעקש שאשאר אצלו.. כבר שעה מאוחרת.. הזמן עובר.. תכף כבר לא אוכל לחזור הביתה.. מאוד מאוחר.. “

וכך חלף ועבר הזמן.. עברה לה שעה ועוד אחת.. ובינתיים הרב אליהו כבר התעיף ושאל את הבבא סאלי בנימוס: “אולי הרב כבר עייף? אולי הרב צריך ללכת לישון? “

הבבא סאלי ענה לו בסבר פנים מאירות לאחר שהסתכל בשעונו: “לא.. עוד לא.. אנחנו נשב לנו עוד קצת..” המשיכו ללמוד תורה יחד והשעה כבר היתה לאחר חצות בלילה .. 

הרב אליהו כבר התעייף בעצמו וחשב בליבו על העבודה הרבה שהשאיר במשרד, על כל הדברים שלא סיים והיה יכול לעשות אבל הבבא- סאלי כל כך התעקש שיישאר…

לפתע הסתכל הבבא- סאלי בשעונו, ואמר לרב מרדכי :” טוב, כבר מאוד מאוחר, אתה יכול לחזור הביתה..” 

שמח הרב אליהו, הודה לבבא- סאלי ותהה בליבו על המפגש עם הרב.

כשהגיע הרב מרדכי אליהו חזרה לביתו, עמדו בפתח הבית שני שוטרים שהגיעו עם ניידת משטרה.

שאלו אותו השוטרים: “מי אתה? האם אתה הרב מרדכי אליהו?”

“כן”.. השיב להם בפליאה.. “קרה משהו? הכל בסדר?”

ענו לו השוטרים: “אנחנו מחפשים אותך כבר כמה שעות טובות… יש אדם שרצה לפגוע בך.. חששנו לחייך.. פחדנו שהוא יגיע לביתך ויעשה מעשים רעים ומסוכנים..”

המשיכו השוטרים ואמרו : “ואכן, אותו אדם הגיע לכאן לא מזמן , עצרנו אותו ממש לפני שתי דקות!!ולקחנו אותו לתחנת המשטרה, אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אילו היית כאן ואנחנו לא…”

הודה הרב אליהו לשוטרים אשר הלכו לדרכם וחשב בליבו: “זו הסיבה שהבבא- סאלי לא נתן לי ללכת.. אם הייתי מגיע הביתה כמה דקות קודם לכן… ה’ ישמור.. תודה לה’ ששמר עליי ועכשיו אני מבין את כוחו של הצדיק! אותו אדם הוא זה שהיום בבית הדין לא רצה לתת גט לאשתו והתנהג בצורה אלימה ולא יפה הוא כנראה רצה לפגוע בי…”

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »