הנס על קברו של הרב קוק

 

הנס על קברו של הרב קוק

ביום ג’ אלול תרצ”ה הלך לעולמו מרן הגאון הקדוש ר’ אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל – רבה הראשי של ארץ ישראל, המכונה גם הראי”ה. הרב קוק היה תלמיד חכם וצדיק גדול וקדוש אשר אפילו הגויים שמעו על קדושתו של הרב קוק ופחדו לפגוע בו.

בהלוויה של הרב קוק השתתפו מעל לשמונים אלף איש שליוו אותו לקברו בחלקת הנביאים בהר הזיתים אשר נמצאת בירושלים, כולם בכו והספידו את הרב הגדול והקדוש, שהלך לעולמו.

ביום השנה נערכו אזכרות רבות ברחבי הארץ , אחד הנואמים באזכרה היה רבה של שכונת שפירא בתל אביב שזעק בסוף דבריו: “..ובעמדי כהיום הזה ביום השנה לפטירתו, אנחה כואבת מתפרצת מתוך עומק נפשנו הוי! מי ייתן לנו תמורתו? מי ימלא את מקומו הריק?

הי חסיד ועניו! הי אוהב תורה ויראה הי אוהב ישראל וארצו! מי ייתן לנו תמורתו”.

 

מאז פטירתו היו עולים כל שנה בתאריך ג’ באלול אל הקבר של הרב קוק בני משפחתו, רבנים ותלמידים אשר הספידו אותו ובכו מי ימלא את מקומו.

במשך עשר שנים לאחר פטירתו היו עולים לקברו עד שחצי שנה לפני השנה השלוש עשרה לפטירתו של הרב קוק, הירדנים לא אפשרו ליהודים להגיע אל הר הזיתים ולכן לא ניתן היה להגיע לקברו של הרב קוק, כפי שעשו מדי שנה.

בשנה השלוש עשרה נאלצו לבצע את האזכרה בישיבה ולא בקברו של הרב קוק, אך ליבם היה לכיוון מזרחה, למקום קבורתו.

בתאריך כ”ח באייר, שוחררה העיר ירושלים לאחר תשע עשרה שנה שהשלטון הירדני שלט בירושלים ובבית הקברות בהר הזיתים.

ביום שחרורה של ירושלים, התאפשר ליהודים לעלות להר הזיתים. משפחת הרב ותלמידיו מיהרו לעלות להר הזיתים לקברו של הרב קוק ולבדוק האם הקבר עודנו קיים.

בני משפחתו של הרב ותלמידיו הופתעו למצוא את הקבר שלם וללא פגע כאשר הכול מסביב היה הרוס והחלו לצעוק “איזה נס גדול היה כאן!” התרגשו ובכו מרוב שמחה שלא קרה כלום לקבר והתפלאו כיצד קרה הדבר. היו כאלה שאמרו שהטרקטור של הירדנים ניסה להרוס את הקבר, אך לא הצליח והתייאש והיו כאלה שאמרו שהיו הפגזות על בית הקברות, אך לקבר של הרב קוק לא קרה דבר.

בוצעה חקירה לבדיקת חילול הקברים, שחקרה את מה שנעשה בבית הקברות בהר הזיתים. החקירה התקיימה באוקטובר 1967 ובחקירה זאת חקרו את כל הפעולות ואת כל מי שהיה מעורב בדבר. בחקירה הגיעו לבנו של שומר בית הקברות, חליל, שהיה עד למתרחש בבית הקברות בהר הזיתים ושאלו אותו כיצד קברו של הרב קוק לא נהרס ונשאר שלם?

חליל, בנו של השומר בבית הקברות ענה שהם פחדו לפגוע בקברו של הרב קוק מכיוון שהם ידעו שמדובר באיש חכם, גדול וקדוש שמי שינסה לפגוע בקברו יהיה בסכנה ולכן עקרו את כל המצבות ממקומם ובמצבה של הרב קוק לא נגעו כלל מכיוון שפחדו שיקרה להם משהו.

בחקירה סיפר חליל: “עבדנו בעיקר בלילה, שיירת משאיות צבאיות הייתה מגיעה לכביש הסמוך להר, המצבות נעקרו ממקומותיהן נאספו בידי החיילים שהטעינו אותם על חמורים ומשם למכוניות, רק הסוחרים שקבלו זיכיונות מהעירייה ומהצבא פעלו גם ביום, הצבא עצמו פעל רק בלילות..”.

מהסיפור הזה אנו רואים עד כמה שמו של הרב קוק היה נפוץ בכל רחבי העולם, יהודים וגויים, כולם הכירו וידעו מי זה הרב קוק זצ”ל.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »