המסע לאומן ראש השנה

כמו בכל שנה ושנה מתחיל הגעגוע לנסיעה לראש השנה לרבנו נחמן מברסלב.

שלמה מתחיל את המסע כבר אחרי פסח, הוא קונה כרטיס טיסה לאוקרינה מזמין מקום לשינה ואוכל לזמן שהוא יהיה באומן.

שלמה מתרגש יותר ויותר עד הזמן של הטיסה, הוא לא מפסיק לדבר על זה שהוא כבר רוצה להגיע.

הוא דיבר עם חברים שלו והם אמרו לו שהם גם עושים טיול לקברי צדיקים באוקרינה, ושלמה אמר להם שגם הוא רוצה לבוא איתם לטיול והם הסכימו לו.

הגיע זמן הטיסה, שלמה והחברים הגיעו לשדה התעופה קיבלו את הכרטיס טיסה שלהם ונכנסו לדיוטי פרי וקנו שם כל מיני דברים שיהיה להם לאכול בדרך.

בשדה התעופה הם התפללו שחרית בבית כנסת של חב”ד שנמצא שם.

עלו על המטוס ואחרי שלוש וחצי שעות נחתו באוקרינה בעיר שנקראת קייב.

משם עלו על האוטובוס שלקח אותם לטיול שלהם לקברי צדיקים ולבסוף לאומן.

הצדיק הראשון שהגיעו עליו אחרי נסיעה של שעתיים הוא רבי לוי יצחק מברדיצ’וב סנגורם של ישראל.

שלמה התרגש מאוד בגלל שזה הייתה הפעם הראשונה שלו אצל רבי לוי יצחק, שהוא הגיע לשם התחיל לקרוא פרקים בספר תהילים, ואחרי שהיו שם חצי שעה עלו לאוטובוס והמשיכו את הטיול שלהם.

אחרי זמן מה הם הגיעו לבעל שם טוב שהוא הסבא רבה של רבי נחמן. שלמה ישר רץ לציון של הבעל שם טוב והתחיל לבכות מהתרגשות. אחרי זה הם ישבו לאכול בהכנסת אורחים שיש שם ותפללו מנחה וערבית והמשיכו לדרכם.

הצדיק הבא שהם נסעו אליו הוא רבי נתן וברסלב שהוא התלמיד של רבי נחמן, הנסיעה לשם לוקחת שלוש שעות אז שלמה החליט לישון קצת באוטובוס בשביל שיהיה לו כח להמשך הטיול.

שהם הגיעו לרבי נתן שלמה התחיל לצלם את המקום, בגלל שהציון של רבי נתן נמצא על הר ומתחת יש נהר, בשביל להגיע לציון הוא היה צריך לעלות במדרגות שהיו על ההר ושהוא הגיע לשם הוא והחברים שלו התחילו לשיר ולרקוד ולקרוא תיקון הכללי.

משם הם נסעו לאומן. הם הגיעו בבוקר של ערב ראש השנה, אחרי שנכנסו למלון הם הלכו ישר לציון של רבי נחמן ושם שלמה נתן צדקה וקרא תיקון הכללי בגלל שכך אמר רבי נחמן שכל מי שמגיע אליו ונותן צדקה וקורא תיקון הכללי על הציון שלו בראש השנה הוא יוצא זכאי במשפט שיש לנו בראש השנה.

בערב שלמה הלך להתפלל מנחה של ראש השנה ואחרי זה ערבית, ובין מנחה לערבית הוא ראה שם את כל המתפללים רוקדים ושרים שירים לרבי נחמן.

גם בבוקר הוא הלך לציון להתפלל שחרית ואחרי התפילה הוא רקד ושמח מאוד. הרגיש זכות ענקית שיש לו להיות במקום כל כך קדוש!

ביום האחרון שלפני הטיסה היה לו מאוד קשה בגלל שהוא לא רצה לחזור, הוא רצה להמשיך לטייל ולנסוע לעוד קברי צדיקים. אבל הוא לא יכול להישאר בגלל שלבת  שלו פיגה יש יום הולדת ב- ה’ בתשרי והוא היה צריך להיום ביום ההולדת שלה.

אז הוא קנה לה מתנה ונסע לשדה התעופה בעיר קייב והנסיעה לשם לקחה הרבה זמן ושלמה כבר רצה להגיע ולעלות למטוס בגלל שהוא התגעגע למשפחה שלו.

אחרי שהם הגיעו לשדה התעופה, עלה שלמה למטוס והמטוס המריא לארץ ישראל , המטוס נחת בשדה התעופה בן גוריון בארץ ישראל וכל המשפחה של שלמה חיכתה לו בחוץ וגם הבת שלו פיגה הייתה שם והיא רצה אליו והוא אמר לה מזל טוב ונישק אותה וחיבק אותה ונתן לה את המתנה.

שלמה חזר הביתה שמח ומרוצה וסיפר את כל מה שהוא ראה ועשה למשפחה שלו.

ומאז כל שנה ושנה שלמה נוסע לאומן בראש השנה לרבינו הקדוש רבי נחמן מאומן.  

 

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »