האביר שעזר לאחרים

האביר שעזר לאחרים

 

לפני שנים רבות היה ילד ושמו יעקב. יעקב היה גבוה, עם שיער ג’ינג’י ועיניים גדולות בצבע חום. בנוסף יעקב היה ילד סקרן ואמיץ שאהב לחקור דברים ולחלום חלומות.

מחוץ לכפר שבו גר יעקב היו מפלצות גדולות שאיימו על הממלכה כולה והטילו יראה גדולה. מאז שהיה קטן, חלם יעקב להיות אביר שיילחם במפלצות וישחרר את הממלכה. כשגדל התחיל את לימודיו באבירות.

כעבור שנה הגיע הרגע למבחן הגדול שבו יעקב יצטרך ללכוד מפלצת, ואז  יוחלט אם הוא יוכל להיות אביר שמגן על הממלכה מפני מפלצות.

יעקב קיבל זמן של שבועיים על מנת ללכוד את המפלצת. הוא התרגש מאוד אבל היו לו גם הרבה חששות, אך הוא יצא מיד למשימה.

כעבור יום, עבר בחורשה ופתאום שמע קול  ”אההההההההה”.

יעקב נבהל ורץ מיד לעבר הקול. כאשר הגיע, ראה איש לכוד בין נמר לצוק. יעקב רץ לעזור לאיש, נלחם בנמר והציל את האיש. האיש היה נסער ומפוחד מאוד והודה ליעקב על שהציל את חייו. יעקב שאל מה שמו והאיש ענה לו שקוראים לו יהונתן. יעקב איחל ליהונתן בהצלחה והמשיך בדרכו.

כעבור כמה ימים יעקב הלך בשדה ופתאום ראה ילד שנתקע בסבך של קוצים. יעקב עזר מיד לילד והחזיר אותו לביתו. הילד אמר שקוראים לו אברהם. הוא היה בן של בעל שדות מפורסם ששמו  משה. משה הודה ליעקב על שהציל את אברהם בנו.

אברהם ומשה ציידו את יעקב באוכל למסע. הם הביאו לו לחם, גרעיני חיטה ומים. יעקב הודה להם מאוד והמשיך במסעו. נותרו לו ארבעה ימים לסיום המבחן. בדרך, עבר במבוך עצים ולקראת סוף המבוך, יעקב ראה איש שעומד להתעלף ולמות. יעקב דאג מאוד לאיש ונתן לו מהמים ומהאוכל שקיבל מאביו של אברהם. האיש ביקש מיעקב לעזור לו להגיע לתחילת המבוך. יעקב התלבט אם לעזור לאיש כי הוא מאבד זמן יקר, אבל בסוף החליט לעזור. האיש הודה לו מאוד ואמר ששמו דניאל.

ליעקב נשארו בסך הכל עוד יומיים להשלמת המשימה, אבל לצערו הוא לא הצליח והגיע לטירת המפלצת אחרי הזמן. הוא לא התקבל להיות אביר! הוא היה מאוכזב מאד ששנה שלמה הוא למד ולבסוף לא הצליח לעמוד במבחן, אך היה לו סיפוק גדול מכך שעזר לאנשים במסעו.

יעקב לא וויתר על חלומו להיות אביר וכעבור שנה ניגש שוב למבחן.

הוא עבר שוב ביער ולא מצא את הדרך. לאחר כמה ימים לא נשאר לו כבר אוכל לאכול. יעקב היה רעב ותשוש. פתאום שמע קול: ”הי, יעקב! בא לפה!!”. יעקב רץ לעבר הקול וראה את יהונתן, אותו הציל בפעם הקודמת. יעקב שמח מאוד ושאל לשלומו של יהונתן. יהונתן ראה שיעקב רעב מאוד, הוא הזמין אותו לביתו והכין לו סעודה מזינה.

אחרי שסעד אצל יהונתן, יעקב לקח צידה והמשיך בדרכו. לפתע, שמע יעקב קול קורא לו, הוא פגש את אברהם. יעקב התרגש לפגוש את אברהם וסיפר לו על מסעו בדרכו לתפוס את המפלצת ולהיות אביר הממלכה. אברהם אמר ליעקב שכבר יצא לו לפגוש פעם את המפלצת והוא יודע היכן היא מסתתרת. אברהם הראה לו קיצור דרך לטירה של המפלצת. יעקב עבר דרך מפותלת של שיחים ואבנים עד שהגיע לטירה של המפלצת יומיים לפני סוף הזמן.

יעקב פחד מאוד להיכנס לטירה, אך כמו שסיפרנו בהתחלה, יעקב היה מאד סקרן. הוא צעד בזהירות לתוך הטירה וכעבור כמה דקות נפל למלכודת! יעקב צעק חזק לעזרה “הצילו! הצילו!”. בזמן שניסה להשתחרר שמע דניאל את צעקותיו וזיהה כי זהו יעקב שהציל אותו. דניאל רץ מהר לטירה, הוא לא היסס לרגע ונכנס לשחרר את יעקב מהרשת שנתפס בה. אחרי שיעקב השתחרר, הוא הודה לדניאל והמשיך באומץ לכיוון המפלצת. 

יום שלם יעקב נלחם במפלצת ולאחר קרב קשה הכריע את המפלצת. בטקס שהתקיים יום לאחר מכן הוא התקבל להיות אביר הממלכה. יעקב שמח מאוד על כך שהתקבל להיות אביר ובכך הגשים את חלומו. אבל כל הזמן זכר יעקב שבזכות העזרה שלו – יהונתן, אברהם ודניאל, הם עזרו לו בחזרה.

 

 

סוף

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »