הסוד של הרב

 הסוד של הרב

פרק ראשון: מכירים את הרב.        

לפני הרבה שנים היה רב וקראו לו הרב מרדכי אליהו. לרב היה סוד שתמיד שמר עליו. הוא לא גילה לאף אחד את הסוד שלו, אפילו לא לאשתו. הוא תמיד היה שומר את הסוד טוב טוב. תמיד כשהוא יצא מהבית לבית הכנסת לקח את הסוד שלו והחביא בביתו. כשחזר לקח את הסוד שלו.

 

פרק שני: למה לא לבית הכנסת?

הרב תמיד לקח אתו את הסוד לכל מקום. אז למה לא לבית הכנסת? כל פעם התלמידים של הרב לא הבינו הם ידעו שיש לרב סוד אבל הם לא ידעו מה הוא? כל יום ניסו לגלות שוב, ושוב נכשלו.

 

פרק שלישי: מה הסוד?

התלמידים של הרב כל יום בדקו ובדקו מה הסוד? הם לקחו זכוכיות מגדלת וחיפשו בבית הכנסת בשביל לדעת מה הסוד. אבל הם שכחו דבר אחד: הם שכחו שהרב לא לוקח את הסוד לבית הכנסת.

הרב חייך ואמר: “אתם כל כך רוצים לדעת איפה הסוד, אמממ… אני לא מביא את הסוד לבית הכנסת”. “אהה, הבנתי” אמר אחד מהתלמידים ששמו היה שמואל, “אז סתם חיפשנו?”

ואז התחיל להחשיך. “טוב תלמידיי, נמשיך מחר. להתראות” אמר הרב. “להתראות” אמר דניאל. “להתראות” אמר שמואל וסגר את בית הכנסת.

 

פרק רביעי: מכירים את התלמידים

שלום, לי קוראים דניאל.

ולי קוראים שמואל.

ולי קוראים יהונתן.

ואנחנו התלמידים של הרב. אנחנו מנסים לגלות את הסוד של הרב.

יום אחד כשהתלמידים של הרב סיימו את החיידר הם כולם הלכו לבית של יהונתן. “טוב תקשיבו, אנחנו צריכים לדעת מה הסוד של הרב. הרב עוד מעט יסתלק מהעולם ואמר שהוא יגלה לנו את סודו”.

“ויש לי תכנית” אמר דניאל. יש לי מפתח של אחד מהחלונות של הרב. בלילה אנחנו ניכנס וניראה מה הסוד של הרב. אתם לא חושבים שזה קצת מרושע?”

“לא!!”.

“אהה. טוב, בסדר. “

באותו לילה הם נפגשו. “טוב מי יודע באיזה רחוב גר הרב”?

“ברחוב בעל השאילתות

הם הלכו והלכו עם הפנסים כמובן, ואז הם הגיעו באמת לבית של הרב.

פרק חמישי: הרב מגלה לתלמידים את הסוד.

ואז יהונתן אמר: “יש לי מפתח. אני יכול לפתוח את החלון הזה!” הוא פתח את החלון ו… פתאום הוא ראה את הרב קם מן המיטה. אז הוא טרק את החלון “פוף!!”. הרב נבהל.

מה זה היה? התלמידים כמעט התגלגלו מצחוק אבל שתקו.   הרב ניגש לחלון. התלמידים התחבאו מאחורי אבני הבניין, הרב הסתכל אין אף אחד זה היה כבר זריחה התלמידים יצאו מהמחבוא וקצת צחקו וחזרו לביתם וקצת ישנו ואז התעוררו, צחצחו שיניים והלכו לבית הכנסת ללמוד תורה ולהתפלל. באותו היום הם למדו ולמדו והרב גילה להם את ….

הסוד!!                                                                             

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »