הילד הזה עוד יהיה גדול בישראל

גדולי ישראל שהכירו את הרב מקטנותו ניבאו לו גדולות ונצורות. קדושתו של הרב ניכרה בו מילדותו וגדולי ישראל העריכוהו גם בזכות אביו הגדול, הגאון המקובל, חכם סלמאן אליהו מתלמידיו של מרן ה”בן איש חי”.

פעם אחת ישב חכם עזרא עדס בחדרו של הגאון המקובל רבי יצחק כדורי, והנה לפתע נכנס הילד בן ה5 מרדכי סלמאן- כך נקרא אז הרב- על שם אביו. ולתדהמתו של חכם עדס התרומם רבי יצחק כדורי מלוא קומתו לכבוד הילד. תמיהתו של חכם עזרא לא נעלמה מעיניו של רבי יצחק כדורי, והוא הסביר את מעשהו כך: “עוד תראה שהילד הזה יהיה גדול בישראל!” בפעם אחרת הגיע הרב בהיותו בחור צעיר לסוכתו של הגאון חכם סלמאן חוגי עבודי מתלמידיו של מרן הגאון הבן איש חי. חכם סלמאן וחכם אליהו ישבו ועסקו בתורה ולפתע נשמעו נקישותיו של הרב על הדלת, “יבוא” קרא חכם סלמאן והרב נכנס פנימה והנה אך נכנס הבחור הצעיר והתרומם חכם סלמאן ממקומו וקם לכבודו. תמיהה התפשטה על פניו של רבי אליהו כנוש. “מדוע הנך קם לפני הבחור הצעיר?!” תמה. “וכי לא ידעת?” תמה כנגדו חכם סלמאן חוגי עבודי “והלא זהו בנו של רבינו חכם סלמאן אליהו. האומנם?!” השתומם רבי אליהו כנוש ולאלתר ציווה על הרב: “ילד צא החוצה”, הרב לא ידע מה לעשות אולם לבסוף העדיף למלא אחר ההוראה. הוא שם פניו אל הדלת ויצא. והנה נשמע קריאתו של רבי אליהו בשנית “ילד בוא הנה”. הרב הסתובב ונכנס. ומהר מאוד נדהם לראות את רבי אליהו כנוש. עומד לכבודו מלוא קומתו. בנו של חכם סלמאן אליהו ראוי לקימה מלאה ולא רק להידור הסביר את מעשהו.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »