תחרות סיפורים במשבר

 

“אמ’אלה, אני במשבר” כך התעוררה בבהלה גאיה ונזכרה שנשארו עוד ארבעה ימים כדי להגיש את הסיפור לתחרות הכתיבה שהתקיימה בבית הספר. גאיה תלמידת כיתה ה’ חגגה לא מזמן יום הולדת 10. גאיה תלמידה מאוד חרוצה שאוהבת להגיש את כל המטלות בזמן, לעבוד קשה ולהצליח. גאיה משתתפת בחוג ריקוד ובעוד שבועיים יש לה הופעה. כל יום יש חזרות והיא מאוד לחוצה שבגלל החזרות היא לא תספיק לכתוב סיפור לתחרות הסיפורים. לגאיה יש שני אחים וכלבלב קטן. שני האחים שלה צוחקים עליה שהיא כל הזמן משקיעה בלימודים ודווקא הם פחות. הם כל הזמן מבלים מול המחשב במשחקים עם חברים. פעם גאיה הייתה נפגעת מכך שהם צוחקים עליה אבל היום היא יודעת מה היא שווה ומה חשוב לה.

הבוקר גאיה התעוררה מוקדם בבהלה, היא מבינה שהיא במשבר ואין לה כל רעיון על מה לכתוב. מה שבדרך כלל מגיע לה בקלות הפעם היא תקועה. גאיה עוד לא ידעה על מה לכתוב, לכן היא החליטה להכין רשימה של נושאים שאפשר לכתוב עליהם סיפור.

“אולי אני אכתוב על הטיול שלנו לצפון עם חברים” חשבה בקול עם עצמה. בסך הכול היו שם הרבה חווית וזה יכול להיות מעניין לכתוב על זה. “אולי אכתוב על מסיבת היומולדת שהייתה לי”, זו הייתה מסיבה מיוחדת ומוצלחת. אבל אני מרגישה שזה לא מספיק מיוחד.

“מרגיש לי שיש לי משבר כתיבה כמו שיש לסופרים מקצועיים הבעיה היא איך יוצאים ממשבר כזה? מה אני אמורה לעשות? ואם בכלל אצליח לצאת ממנו בזמן ולכתוב סיפור לתחרות הסיפורים? “אווווווווףףףףף” אמרה גאיה בייאוש מה אני עושה???” טוב אין לי זמן כרגע אני חייבת לצאת לחזרות להופעה אולי בהמשך יבוא לי רעיון לכתוב משהו מיוחד…

גאיה חזרה הביתה עייפה ורעבה. אך התיישבה מול המחשב והתחילה לכתוב סיפור. “יום אחד בעיירה מיוחדת מאוד הייתה נערה שעבדה קשה” משעמם, גאיה הרגישה שזה לא מספיק טוב ומחקה את כל מה שכתבה. שוב התחילה לכתוב “היו היו חמישה ליצנים שנדדו בקרקס” שוב סיפורים על קרקסים. אין לי רעיון מיוחד אני מרגישה שאני כותבת סיפורים משעממים או שכבר אנשים אחרים כתבו אותם ואין לי משהו מיוחד לחדש ולרגש.

גאיה ניסתה לכתוב כמה וכמה סיפורים וכל פעם הרגישה שזה לא מספיק טוב. לקראת חצות גאיה נרדמה על המקלדת והתעוררה בבהלה לפנות בוקר… “מה אני עושה???”

בסופו של דבר גאיה החליטה לשחרר הכל כדי להתגבר על משבר הכתיבה שלה. אתם יודעים בכלל מהו משבר כתיבה?

משבר כתיבה זהו מצב שבו סופר מקצועי רוצה לכתוב משהו או שהוא באמצע סיפור והוא מרגיש תקוע. אז מה עושים? מנסים לצאת מהמחשב אל העולם ולשחרר את הראש ממחשבות ובעיקר מלחץ. וככה גאיה עשתה היא יצאה מהבית והלכה לשחק עם חברות בלי לחשוב על כלום.  גאיה שיחקה עם חברותיה במשך שעות רבות, ופתאום ירד ממנה הלחץ והיא לא חשבה על ההופעה שלה וגם לא על הסיפור, פשוט  הראש שלה היה מרוקן.  גאיה חזרה לבית שלה ונכנסה להתקלח, וזה עשה אותה רגועה יותר. פתאום  עלה לה רעיון לסיפור ”יש לי רעיון אולי אכתוב  על המשבר שהיה לי ואיך יוצאים ממנו” גאיה התחילה לכתוב ודווקא נראה שהסיפור שלה מענין. מי יודע אולי היא עוד תנצח בתחרות

 הסוף….

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »