פליקס והכתר האבוד

פעם אחת היה ילד שקראו לו פליקס. פליקס היה ג’ינג’י, נמוך והיה לו שיער ארוך.

הוא גר בלונדון בבית יתומים בגלל שאמא ואבא שלו נפטרו ממחלה קשה.

בבית היתומים הקטן הוא חלם כל לילה לטוס לירח, אבל לא היה לו הרבה כסף ולא הייתה לו חללית. הוא הסתכל בכוכבים בלילה, כשכולם ישנו ודמיין שהוא בירח.

בבית היתומים הוא אכל כל יום לחם עם עובש ושתה מים.  בנוסף היו לו בגדים בלויים .

יום אחד, הוא ראה בעיתון שברחוב מודעה: “הכתר של המלכה אבד מי שימצא את הכתר של המלכה – יקבל מיליארד פאונד”. הוא חיפש בכל מקום בלונדון כולל בתוך הביוב אך לא מצא, הוא היה צריך לחשוב מחוץ לקופסא, הוא חשב על מקום שאף אחד לא היה בו. לפתע עלה במוחו רעיון מבריק “אם זה לא מחוץ לארמון, אולי הוא בתוך הארמון”. 

הוא החליט ללכת לארמון ושם  הוא ראה את השומרים של הארמון. השומרים היו רבים, הם נראו חזקים, קשוחים ומסורים לעבודתם. הוא שאל אותם אם אפשר להיכנס לארמון. הם אמרו לו בקול גבוה: “חכה אנחנו שואלים את המלכה”. אחרי כמה דקות הם חזרו ואמרו לו שהוא יכול להיכנס לארמון. 

בכניסה הוא ראה את המלכה, היא נראתה מיואשת. היו לה עיניים כחולות עצובות ושיער ארוך בצבע זהב. המלכה שאלה אותו “למה אתה רוצה להיות בארמון?” פליקס שאל אותה: “את פרסמת מודעה בעיתון שאבד לך  כתר?” המלכה ענתה “כן, אבד לי כתר”. פליקס אמר: “אני מעוניין למצוא אותו”, “חה חה חה ” צחקה המלכה “אתה קטן מדי, נו מה אתה רוצה?” “לחפש בארמון שלך” ענה פליקס. “האם אפשר?” המלכה חשבה וענתה “כן אבל אני בספק אם תמצא אותו כל המשרתים שלי חיפשו בכל הארמון”.

פליקס הלך לחפש בחדרים הרבים שבארמון, וגם ובחדר השינה של המלך והמלכה ואז ראה בגובה שלו מתחת למיטה משהו מנצנץ הוא התכופף ונגע במשהו והרגיש דקירה קטנה. הוא חשב בליבו “אולי זה הכתר” הוא משך את החפץ וראה את הכתר. הוא היה כל כך שמח!

הוא חשב: “איך זה יכול להיות? זה לא יאמן! מצאתי את הכתר! זה הדבר הכי יפה שראיתי!

אולי אשמור את הכתר לעצמי”, הוא התלבט ואמר לעצמו “לא אני לא רוצה לגנוב, וגם אני צריך להגשים את החלום שלי לטוס לירח”. הוא הלך למלכה ואמר לה שהוא מצא את הכתר, הוא הראה לה אותו והיא הייתה ממש מופתעת. היא אמרה לו תודה ושאלה אותו “איפה מצאת את הכתר?” פליקס ענה “מתחת למיטה במקום שרק אני יכולתי להיות בו בגלל שאני נמוך ויכולתי להתכופף מתחת למיטה” המלכה הבינה ואמרה לו “בזכות זה שאתה קטן ונמוך יכולת למצוא את הכתר לא הייתי צריכה לזלזל בך”!

היא הביאה לו את הכסף בצורת שטר גדול שכתוב עליו “מיליארד פאונד”. בכסף פליקס קנה את החללית, הוא טס איתה לירח והיה מאושר!

המסר הוא: גם ילד קטן יכול לעשות דברים גדולים!

 

 

מגיש:  אביב מרקס

כיתה: ג4.

המורה: לירון לוינטנט

בית הספר מעיינות כפר אדומים, אשכול צעיר

                          

 

 

 

 

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »