עץ התפוזים של ג’ק

עץ התפוזים של ג’ק

היו היה פעם בארץ רחוקה רחוקה ילד בשם ג’ק. ג’ק מאד אהב פירות ובמיוחד תפוזים. 

יום אחד אבא של ג’ק הציע לג’ק “אולי תשתול עץ תפוזים וכך יהיה לך המון תפוזים לאכול”.

ג’ק שאל את אבא “אבל איפה אני אשתול את העץ? ומאיפה יהיה לי זרעים לשתול עץ?”

אבא של ג’ק אמר: “תאכל תפוז ותשמור את הגרעינים שלו ואותם תשתול בחצר”.

ג’ק שמח מאד ויצא לחצר לבדוק איפה כדאי לשתול את העץ. כשג’ק חזר הביתה הוא ראה שני תפוזים גדולים מונחים על השולחן. ופתאום אבא של ג’ק נכנס הביתה כשבידיו שקיות מלאות בכלי עבודה לגינה. היה לו שם מגרפה, מעדר, קלשון ואת חפירה. לרגע ג’ק לא הבין למה אבא הביא את כל הכלים האלה אבל אחרי כמה רגעים הוא הבין שזה בשביל לשתול את העץ שלו. 

ג’ק קילף ואכל את התפוזים שהיו מונחים על השולחן. הוא שמר את הזרעים בשקית ובסוף הוא לקח את השקית ויצא לגינה. בגינה הוא זרע את הגרעינים באדמה. ג’ק השקה בהתמדה בכל יום את הזרעים ששתל באדמה ולאט לאט הוא ראה אותם מתפתחים ומצמיחים עלים ואחרי תשעה חודשים בערך עמד עץ קטן של תפוזים בגינה של ג’ק. ג’ק התרגש מאד ואהב מאד את העץ שלו. אבל יום אחד פתאום השמים השחירו והתחילו טפטופים שהפכו לסופה חזקה מאד. ג’ק הלך לישון ובבוקר כשהוא קם הוא ראה שהעץ שלו נשבר. ג’ק היה עצוב מאד הוא חשב שהעץ שהוא השקיע בו כל כך נהרס.

אחרי שבועיים כשהסערה דעכה הוא יצא לגינה וראה שמתוך האדמה יוצא ענף קטן עם עלים קטנים, ירוקים, חדשים. ג’ק שמח מאוד והמשיך לטפל בעץ בכל יום.

עברו שנים, ג’ק גדל וכשהוא גדל הוא פיתח פרדס שלם של עצי תפוזים וגם מטעות רבים של תפוחים ובננות. אבל ג’ק הכי אהב את פרדס התפוזים שלו. ובכל פעם שילדים היו מגיעים אליו לפרדס הוא היה מספר להם את הסיפור שלו איך הכל התחיל….

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »