עוף מעבר לדמיון

עוף מעבר לדמיון

“אני לא יכול  לחכות לשיעור מדעים” אמר רועי, “גם אני לא” אמרה שירה. “זה השיעור האהוב עלי” אמר יואב.  “אני פחות אהבתי מדעים” אמרה נועה, “מה  זה יעזור לי לדעת אל כל המושגים האלה?”. בדיוק באותו זמן נכנסה המורה לכיתה, וכולם עמדו. “בוקר טוב המורה”, “בוקר טוב” השיבה המורה. “אני יודעת שזה שיעור ראשון אז יש ילדים לחוצים וזה בסדר, לי קורים עמל”  עמל? איזה מין שם זה עמל? שאלה את עצמה שירה. “מכיוון שזה שיעור ראשון”, המורה המשיכה , “לא נתחיל ללמוד, אבל הכנתי משחק קטן. התחלקו  ל 4 קבוצות”. הכיתה התחלקה לקבוצות של 6 ילדים. “אוקי עכשיו מה שנעשה זה משהו כזה: כל קבוצה תלך לתחנה תפתור את החידה ששם, יש 4 תחנות. הראשונה במגרש, השנייה בדשא למעלה, השלישית באולם ספורט והרביעית במעבדה.  בכל תחנה צריך לפתור את החידה לפני שהולכים לתחנה הבאה. שאלות?” אף אחד לא הרים יד. “יופי בואו נתחיל”.

בקבוצה של החבורה היה את: רועי, שירה ,נועה, יואב , אהרון ועובד .המורה מספרה את כל הקבוצות. הקבוצה של רועי התחילה בתחנה ארבע. כל קבוצה הלכה למקום ההתחלה שלה והתחילה את החידה שלה. כשהקבוצה פתחה את החידה שלה, החידה הייתה כזאת :

משתמשים בי לקצר מילים אך שמי לא קצר, כמו: :רשג”ד בצופים או צל”ש בכיתה. מי אני?

“וואו איזה חידה קשה “אמר יואב בייאוש “רגע”! אמרה נועה צל”ש זה ציון לשבח בראשי תיבות,  ורשג”ד הוא ראש גדוד בראשי תיבות .”אז התשובה היא ראשי תיבות”.  אמר עובד  בסיכום. “עכשיו בו נכניס את התשובה לכספת” אמר רועי והכניס  ואז פתאום נשמע קול רובוטי שיגור בעוד: 10 9 8 7 6 54 3 2 1 שיגור. “מה  קורה כאן”?! צעק אהרון אבל היה מאוחר מדי . המעבדה התנתקה  מבית הספר ,הם הסתכלו מהחלון וראו שהם מתרחקים מכדור הארץ!!.

“איפה אנחנו “? שאל רועי” אני חושבת שזה כוכב לכת”. אמרה שירה “איזה אחד”? שאל יואב “זה אדום אז אולי מאדים “אמר אהרון  “אוי לא” אמר רועי איך אנחנו אמורים לחזור הביתה!? “רגע ,מה זה ההר”? הזה שאל אהרון “אני זוכר את זה משיעור מדעים שנה שעברה, זה ההר הכי גבוה במערכת השמש  הר אולימפוס מונס”. אולי יש שם רמז למה צריך לעשות ,בוא נלך לשם. הקבוצה הסכימו והלכו, “יש כאן בסיס, בו נכנס.” אמרה נועה  אוקי אמר רועי נכנסו לבסיס ואז …”רגע אתם רואים את זה , זה חידה.” אמר עובד “תקרא אותה” אמר אהרון .אוקי :

“חברו את התשובות מ1 עד 3 ותשתמשו בחוקיות של 4 , התשובה היא הקוד, תכניסו את הקוד לכספת ותחזרו הביתה .” באותו זמן בה כל שאר הקבוצות הם גמרו את המשימות שלהם והגיעו. “יופי , צריך את כל קבוצות כדי למצוא את הקוד” “זאת חידה” אמר עובד והקריא את החידה. “אוקי “אמרה שירלי מקבוצה אחד, התשובה שלנו  היא עוף, ושלנו היא מעבר, אמר דוד מקבוצה 2, ושלנו זה דמיון אמרה שי מקבוצה 3. התשובה שלנו היא ראשי תיבות אמרה נועה. הראשי תיבות של עוף מאבר לדמיון זה עמ”ל. רגע, עמל כמו המורה עמל? כן אמרה שירלי זה אומר שהקוד זה עמ”ל אמר  רועי והכניס את הקוד. ואז הקול נשמע שוב 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 שיגור .רצפה התנתקה והם התחילו לעוף כשהגיעו חזרה לכיתה המורה שאלה מה הייתה התשובה  הפעם כל הכיתה צעקו ביחד עוף מעבר לדמיון עמ”ל!!

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »