נחמה מחממת את הלב

לפני 55 שנים היתה תקופה סוערת ומפחידה בירושלים. תושבי ירושלים היו מפוחדים ורועדים וכל ערב תושבי ירושלים היו מגיעים לאולם גדול שבו הם היו שומעים נאומים והילדים היו משחקים וישנים ונשארים שם עד הבוקר.

 

נחמה היתה בת 14, במקום להקשיב לנאומים היא שמרה על הילדים הקטנים כי הנאומים היו פחות מעניינים אבל לפעמים זה היה קשור לפצצות והמלחמות הקשות ובטח על אביה שהיה במלחמה היא היתה רוצה לשמוע והיתה נשארת.

נחמה היתה משחקת עם הילדים ושומרת עליהם עד שהם היו צריכים ללכת לישון

יום אחד נחמה שומעת איך כל האנשים נלחצים הם מפחדים על הילדים שלהם שיקרה להם חס וחלילה משהו או שלהם יקרה משהו והילדים יצטרכו להיות לבד ונחמה שמעה שאמרו נאום מאוד לא נעים, אמרו שהמלחמה תתחיל מחר ויהיו פצצות וטילים וצריך להישאר באולם שהוא מקום בטוח.

ואז נחמה עולה לבמה ואומרת אני רוצה לעשות כזה דבר, אני רואה שאתם לחוצים ולא נרגעים לרגע. אני רוצה שנעשה מהיום ועד סוף המלחמה מבצע, המבצע הוא שאנחנו נתפלל יותר ויותר, נלמד תורה כמה שיותר וכך השם יהיה איתנו ויעזור לנו עוד יותר וננצח במלחמה והר הבית יהיה בידנו – האם אתם מסכימים אמרה נחמה בקול? ואז האנשים אמרו פשוט כן והתחילו ללמוד וללמוד וללמוד.

אביה של נחמה שהיה במלחמה ביום השני היה צריך לקום מהר והוא כבר היה חלש, וכל החיילים היו כבר חלשים ופתאום הוא שמע משהו ברדיו לפני שהגיע למלחמה, ואמר איזה פתע שילדה בת 14 פתחה את פיה והשפיעה על 160 אנשים והרגיעה אותם ועשתה להם מבצע תורה ותפילה ומבצע לימוד כך שהשם יהיה איתנו במלחמה – הוא שמע את זה והתחיל להתחזק, ורגע לפני שיצאו לקרב הוא שמע ששמה של הילדה הוא נחמה והוא יצא למלחמה. ואחרי כמה ימים הסתיימה המלחמה ונחמה שומעת ברדיו שאומרים שהמלחמה הסתיימה והר הבית בידנו. נחמה מתחילה לבכות בבכי ענק ואז היא הולכת והולכת והולכת ודופקת בדלת של מישהו והאישה שאצלה דפקה בדלת – וזו היתה נחמה ליבוביץ והיא אומרת לה נחמה בזכותך ובזכות מה שלימדת אותי התפללתי והלוואי ואני אזכה להיות כמותך.

אחרי המלחמה הודיעו שיקראו למלחמה מלחמת ששת הימים ונחמה באה לאבא שלה שחזר וחיבק אותה חיבוק גדול שבזכותה הוא התחזק והצליח במלחמה. ואז הזמינו את כולם לטקס מיוחד והכריזו על מבצע נחמה מחממת את הלב. נחמה התרגשה מאוד מאד והתחילה לרקוד ולהתפללל ולהגיד להשם תודה , הם רקדו והחזיקו ספר תורה, הרב גורן תקע בשופר והורידו וקרעו את הדגל של ירדן והעלו את הדגל של מדינת ישראל ורקדו עם ספרי תורה.

נחמה ליבוביץ צפתה מהצד ובאומץ גדול ורב נחמה הקטנה הזמינה את נחמה ליבוביץ להצטרף לריקודים ונחמה הקטנה הפכה להיות התלמידה של נחמה ליבוביץ.

נחמה הפכה להיות תלמידה חכמה ומוכשרת וצדיקה וכל פעם שהיתה מלחמה קשה או דברים קשים היא עשתה מבצע – מבצע נחמה מחממת את הלב.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »