הצער שהפך לשמחה

שם התלמיד: אלי אוחיון

כיתה: ה’1:

מחנך: הרב אליהו

 

הצער שהפך לשמחה

 

החיים של יצחק:

היו היה ילד עני ושמו יצחק ולהוריו קראו שמואל ושרה ויום אחד היה חג [חנוכה] והילד ראה ילדים משחקים בסביבונים שאל את הילדים ,האם אפשר לשחק איתכם? ענו לו הילדים: לא ,אתה לא  מתאים לנו, אמרו הילדים אחד לשני דברים מעליבים על הילד .

כשהילד שמע את זה נעלב אפילו בכה והילדים צחקו עליו .הילד רץ בבכי להוריו , הוריו שאלו אותו מה קרה? אמר להוריו מה שקרה לו והוריו אחרי ששמעו את זה ניסו להרגיע אותו ובסוף נרגע .

אחרי שנגמר החג הלך יצחק לבית הספר ובאמצע שיעור קריאה יצחק שאל את המורה האם אפשר לקרא?  ענה לו המורה: כן.

יצחק קרא ובטעות התבלבל בקריאה וכל הכיתה שלו צחקה עליו ויצחק נעלב ורץ מהכיתה ובכה בחוץ. המורה בא אליו אמר לו לא לשים לב אל הכיתה שלך ,ענה יצחק למורה טוב תודה  אז נכנס יצחק לכיתה וכל הכיתה הסתכלה על יצחק וצחקו עליו בשקט .המורה התחיל ללמד ,כל הכיתה הייתה בשקט ויצחק חזר למקום. עבר זמן [שנה] וחג חנוכה חזר אבל החנוכה הזה יצחק כבר לא עני היה לו כל מה שצריך גם הפעם ראה את הילדים משחקים בסביבונים ויצחק שאל את הילדים האם אפשר לשחק איתכם? הפעם הילדים הסכימו שיצחק ישחק איתם, אבל למה הפעם הילדים הסכימו? בגלל הבגדים או בגלל שכבר לא עני? תשובה: בגלל הבגדים כי בהתחלה הם לא הסכימו כי הם אמרו אתה לא מתאים לנו ,לא מתאים לנו זה אומר שיצחק היה עני הבגדים שלו קרועים ומלוכלכים  ושל הילדים היו יפים לא היו קרועים ומלוכלכים : שיצחק שמע שהילדים הסכימו יצחק שמח ושנגמר חג חנוכה בבית הספר הפעם הכיתה של יצחק לא צחקו עליו יצחק היה בטוח שכל הכיתה שלו היו צוחקים עליו אבל שראה שהכיתה שלו לא צוחקים עליו הוא שמח .כך עברה השנה וההורים של יצחק הולידו ילד וההורים של יצחק חושבים איזה שם ירצו לתת לאח החדש של יצחק .את השם חשבו ההורים ומצאו שם לאח של יצחק והשם שלו הוא ישמעאל וישמעאל לא היה עני שנולד כמו יצחק ולישמעאל ששאל האיים אפשר לשחק איתכם? ענו לו כן ושישמעאל  גדל הכיתה שלו לא צחקה עליו כמו יצחק אז מה זה אומר? תשובה: שישמעאל היה יותר שמח מיצחק שלישמעאל יש לו חיים שהוא נענה בהם יותר מיצחק: וכך נגמר הסיפור של יצחק:

 

החיים של ישמעאל:

ישמעאל התחיל לגדול התחיל ללכת ואז הוריו הביאו אותו לגן ראו שישמעאל חכם מאוד שהתחיל ללכת לבית הספר כבר בכיתה א’ ידע לקרא ולכתוב טוב מאוד שהמורים ראו את זה, שאלו המורים את ההורים של ישמעאל ,כך אמרו המורים להורים: ראינו שהבן שלכם חכם מאוד היינו רוצים בטח בהסכמתכם לשים את הבן שלכם בכיתה יותר גבוה? ענו להם ההורים: רק אם הבן שלנו מסכים שאלו את ישמעאל אתה מסכים? ענה להם ישמעאל: כן אני מסכים, למחרת ישמעאל שמח שהוא בכיתה גבוה למד ולמד. יום אחד היה היומולדת של ישמעאל ,יצחק והוריו הכינו מסיבת הפתעה לישמעאל ,ישמעאל חזר מבית הספר ,פתח את הדלת של הבית ,והוריו ויצחק הפתיעו אותו .

ישמעאל שמח יצא בערב של היומולדת  ,למחרת ישמעאל הלך לבית הספר ועשה את היומולדת שלו ,היה שמח, הוריו הכינו לו כל מה שהיה צריך .אחרי כמה ימים קיבל עבודה לבית ישמעאל . הוא אהב לעשות עבודות בבית הוא עשה את העבודה ונהנה.

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »