הפחד של רינה

בכפר מרוחק בבית קטן גרה משפחה נחמדה: זוג הורים ולהם בת יחידה ששמה רינה.

לרינה הייתה בעיה. היא נמנעה מלדבר עם הסובבים אותה וניהלה שיחות  רק עם הוריה. ההורים דאגו מאוד: “מה נעשה עם רינה שלנו. איך נוכל לעזור לה? ההורים הדואגים ישבו  וחשבו על רעיון שיוכל לעזור לבעיה של רינה.

לאחר חשיבה מרובה, פתאום עלה להם רעיון נפלא לקנות לרינה חיית מחמד! רינה תוכל להתחבר לחיית המחמד, לשחק ולדבר אתה ואולי כך היא תפתח לשוחח גם עם בנות כיתתה.

שעות רבות הם התלבטו איזו חיית מחמד לקנות לה. לבסוף החליטו לקנות כלבלב קטן וחמוד. הם הניחו את הכלבלב בתוך קופסת קרטון מחוררת בפינת חדרה של רינה וציפו לבואה הביתה.

דווקא באותו יום עבר על רינה אירוע לא נעים משום שחברותיה לעגו לה עלי והתחילו לכנות אותה “רינה השותקת” . המילים שלהן פגעו בה קשות .

רינה חזרה  הביתה, פניה נפולות ועיניה מלאות בדמעות…

היא רצה לחדרה, טרקה את הדלת, נשכבה על מיטתה  ובכתה ללא הרף . נביחות קלות השתיקו את בכיה…

רינה התרוממה מעל המיטה. האם היא הוזה?

ליד השידה בחדר קופסת קרטון זזה. רינה נבהלה. “מה זה יכול להיות”? היא הציצה בחשש לתוך הקופסה ואורו עיניה.   כלבלב קטן מכוסה בפרווה לבנה ואוזניים קטנטנות חומות . הגור מביט ברינה ומכשכש בשמחה בזנבו . חיוך ענק נסך על פניה של רינה המופתעת.  היא הרימה את הגור בזהירות והגור ליקק את פניה.

רינה צחקה בקול רם  ותהתה מי הניח את הגור בחדר. הוריה נכנסו לחדר וקראו: ” הפתעה ” . רינה חיבקה אותם והודתה על המתנה המיוחדת.

רינה החליטה לקרוא לכלבלב מרשמלו בגלל שפרוותו הייתה רכה ולבנה כמו מרשמלו . בכל יום רינה שיחקה עם מרשמלו , דיברה איתו וסיפרה לו הכל. הוריה נפעמו מהתקדמותה של רינה . הם הבינו שהכלב שקנו לה הוביל לשינוי המבורך, אך עדיין רינה התקשתה לדבר עם בנות הכיתה.

יום בהיר אחד, לאחר שעות הלימודים רינה יצאה עם מרשמלו לטיול. לפתע ראתה חברה מהכיתה , היא התביישה ונעמדה. מרשמלו לא הפסיק לנבוח משום שהרגיש שרינה במצוקה. “היי רינה מה שלומך?” שאלה אותה רחל ,החברה היחידה בכתה שלא צחקה עליה . רינה מאוד רצתה לדבר איתה אך לא הצליחה. שפתיה היו משותקות .

מרשמלו ליקק את רינה כאילו הבין שהיא במצוקה  .רחל הביטה במרשמלו ואמרה ” הוי הוא כל כך חמוד! אפשר ללטף אותו ?”רינה הנהנה בראשה ורחל ליטפה את מרמשלו שליקק את פניה. רחל צחקה בקול רם . רחל סיפרה שהיא עורכת מסיבת יום הולדת בביתה עוד יומיים והיא תשמח מאוד שרינה תגיע למסיבה. במשך כל הזמן שרחל דיברה איתה , רינה חייכה והנהנה בראשה לאות תודה. רינה חזרה הביתה מרוגשת וסיפרה להוריה על ההזמנה הלא צפויה .הוריה התרגשו עד דמעות, עודדו אותה ללכת למסיבה  והתפללו שמסיבת יום ההולדת בביתה של רחל תעבור בשלום ואכן תפילותיהם נענו . רינה הגיעה למסיבה וראתה את כל חברותיה. לבה התמלא פחד .חברותיה ניגשו אליה ואמרו לה היי רינה מה שלומך? ” הן היו בטוחות שהיא לא תענה להן אך להפתעתן היא ענתה: ” אני בסדר תודה” איך אתן ?  רינה הצליחה לגבור על הפחדים שלה ובהדרגה התחילה לדבר עם בנות הכיתה והכל בזכות הוריה האוהבים וכמובן מרשמלו הכלבלב.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »