החבורה והפשע המסתורי
שלום לכם שמי תהל ואני אספר לכם משהו שקרה לי.
אז ככה יום זה התחיל מין הימים היו חמש ילדות והן לא היו סתם עוד ילדות רגילות הן היו גיבורות-על ותאמינו או לא היה להן גם כוחות-על!
כן באמת ואני אגלה לכם עוד משהו אני אחת מהן, באמת.
ביום אחד כל החבורה הלכנו לבית הספר כמו בכל יום אבל מה שלא ידענו זה שלא הולך להיות לנו יום רגיל כמו תמיד או לפחות כמעט כמו תמיד…
הכל התחיל שהיה שיעור מתמטיקה ואז בדיוק נשמע הצלצול להפסקה מרמקול בית הספר, אה ושכחתי לציין שלא כל החבורה באותה הכיתה.
אני בכיתה ה’ וגם טליה איתי בכיתה, נויה בכיתה ו’, ליה ושירה בכיתה ד’.
ועכשיו נחזור לנושא שלנו. בהפסקה כולנו ירדנו לשחק למטה כל אחת עם החברות שלה ואז כל הבנות בבית הספר התכנסו בחצר האחורית של בית הספר ואני גם הלכתי לשם כי רציתי לראות מה כל-כך מסקרן שהן מתכנסות כולן סביב החצר האחורית של בית הספר.
ואתם לא תאמינו מה ראינו שם. ראינו שכל החצר מטונפת ומלוכלכת חלק מהמתקנים מלוכלכים והשאר שברו אותם ונשאר כמה מתקנים בודדים. כל הדשא מלא בוץ ועוד יותר גרוע מכך היה שם עקבות נעליים, ונעלמו מתקנים וחתיכות נייר מפוזרות לאורך כל החצר.
מה עושים עכשיו? קראה ילדה אחת מהכיתה שלי ועניתי לכולן בואו אחריי נקרא למנהל, יחד. קראנו למנהל והוא מייד התקשר למשטרה ופינו את כולם {את כל תלמידים מבית הספר}.
ואנחנו זאת אומרת כל החבורה הלכנו למפקדה שלנו {ליד תחנת האוטובוס}
חשבנו,חקרנו והעמקנו בנושא והיינו מוטרדות.
מי עשה את זה?
למה הוא עשה את זה?
איך הוא עשה זאת?
מתי הוא עשה את זה?
וכו’…
ואז נויה אמרה, קודם-כל חוזרים לזירת הפשע. במקרה שלנו זה החצר האחורית. נויה קמה ממקומה ועמדה מול כולנו ואמרה קדימה לחצר האחורית וכולנו חזרנו אחריה ואז…
רגע!! אמרה טליה אי-אפשר ללכת לחצר בית הספר יש שם שוטרים, פקחים, צוות הבולשת ומלא שומרים אנחנו צריכות תוכנית היא אמרה. נכון, אנחנו צריכות תוכנית אמרה שירה. שירה קראה לליה ואמרה ליה את הכי טובה בלהכין תוכניות יש לך אולי רעיון לתוכנית? שאלה שירה.
אהה… אני אנסה לחשוב על משהו.
כעבור מספר דקות היא אמרה: “יש לי רעיון אמרה בקול”.
טוב אז ככה, אני אצטרך להתחפש לאחת מאנשי הצוות {לשוטרת, פקחית או לשומרת} ואני אקרא לשומר אחד שיבוא שניה ואני אעכב אותו. בינתיים שירה וטליה יכנסו לחצר האחורית ויחפשו ראיות ויצלמו ונויה תודיע לכן שמישהו בא. וליה תתצפת אוקי, מובן? רגע לפני שיוצאים ליה מתי יש את הפגישה עם ראש העיר על הנושא? אהה… ב-14:00 ענתה ליה.
ומה השעה עכשיו? שאלתי.
השעה עכשיו 13:00 יש עוד שעה לפגישה עם ראש העיר ענתה ליה.
רגע כולן לשים ידיים ב-ה-צ-ל-ח-ה. כולן לקחת מכשירי קשר טוב בואו נצא לדרך.
הכל התנהל כרגיל עד שליה מודיעה לנו בקשר שראש העיר בכניסה לרחוב ואז נויה אומרת בקשר לכולנו אבל זה לא הגיוני עכשיו 13:30,יכול שהפגישה עם ראש העיר הוקדמה בחצי שעה?
טוב, זה לא מה שחשוב עכשיו בואו כבר נסיים עם זה ונצא מפה. מהר רצנו למפקדה וראינו את הראיות ולא היה לנו אפילו קצה חוט לחקירה. הגיע הלילה ואף אחת מאיתנו לא הצליחה להירדם אבל בסופו של דבר כולנו נרדמנו.
למחרת בבוקר בבית הספר נפגשנו לפני הצלצול לעלות לכיתות. ואז עברנו במסדרון בית הספר והייתה שם ילדה מכיתה ג’ שהתנהגה מוזר היא הלכה והלכה והלכה ואנחנו עקבנו אחריה. לאחר כמה דקות ראינו אותה נכנסת לכיתה ובתיק שלה שמה חלקים של מתקנים מהחצר ואז… צלצול לשיעור. כעבור שעתיים צלצול להפסקה וכולנו נפגשנו וחיפשנו את אותה הילדה עד שמצאנו אותה בחצר ופתאום היה לי רעיון איך נדע שזאת הפושעת נפזר בוץ על הרצפה וכשהיא תדרוך על הבוץ יהיו עקבות של נעליים ואז נדע אם זה היה העקבות שלה, ואכן היא באמת דרכה על הבוץ והתאמנו את העקבות שראינו לבין העקבות שלה וגילינו שהעקבות זהות!
הלכנו אליה והסגרנו אותה ואז היא הסבירה לנו שזאת לא היא ושהאיש שהיא טענה שזה הוא איים עליה. בדקנו וגילינו שהיא צודקת ואחרי זה היא הסבירה לנו את כל הפרטים עליו. איך מגיעים אליו ואיך הוא נראה והלכנו לעצור אותו. זה היה ביער אחד וראינו אותו ונראה לי שהגיע הזמן לספר לכם מה הכוחות של כל אחת מאיתנו.
הכוח שלי זה להפוך דברים לנגוד שלהם, של נויה זה מסטיק, של שירה זה מהירות, של טליה זה בלתי נראית ושל נויה זה כוח המחשבה ועשינו לו מערב יחד. וביחד עם כולנו ושיתוף הפעולה תפסנו אותו והתקשרנו מיד למשטרה כדי שיקחו אותו.
ומאז הופענו בכתבות ובעיתונים.
ובכך נהפכנו ברגע אחד לחבורת הבלשים הצעירה ביותר והטובה ביותר בארץ.
שם: תהל בן זקרי
כיתה: ה’
מחנכת: רעות גשמה
רכזת שפה: יעל אודי
שם ביה”ס: מעלה שמעוני
יישוב: ראשון לציון