הזכיה הגדולה בספר תורה

הזכיה הגדולה בספר תורה

זה היה ערב רגיל, בתחילת שנת הלימודים, בשעה 22:00 בלילה ההורים שלי קיבלו הודעה מאוד משמחת שהדוד שלי, אביאל אליה, זכה בספר תורה.

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה הכוונה? איך בחור בן 22 זוכה בספר תורה? מה יש דבר כזה?

בואו תשמעו סיפור מעניין, בחודש אלול, דוד שלי אביאל קנה כרטיס להגרלה, כן כן כרטיס הגרלה, כמו שקונים בשוק פורים או בל”ג בעומר, אבל הפרס הגדול היה זכיה בספר תורה מפואר שנכתב על ידי סופר סתם ירא שמים עם בית מכסף טהור ורימונים.

כל אחד חולם לזכות במשהו, אפילו בכדור או אופניים זה מאוד מרגש, אבל מעולם לא חלמתי שמישהו יכול לזכות בפרס כזה יקר, גם מבחינה כספית וגם מבחינה רוחנית.

אז מה קורה לאדם שמודיעים לו שהוא זכה בספר תורה? אתם תתפלאו לשמוע אבל דוד שלי לא קיבל את הבשורה המיוחדת הזו, במשך שעות רבות.

ביום שני ט”ז באלול, שעה 22:29 בערב, ערכו הגרלה באולמי אפריון בקרית גת, הרב יצחקי כהן הוציא פתק מתוך קופסא בה הונחו מאות שמות של משתתפי ההגרלה ואתם כבר יודעים שהשם הזוכה היה אביאל אליה, אבל אביאל לא היה באולם.

איפה הוא היה? אתם שואלים? בשיעור תורה הקבוע שלו באשדוד, כאשר הטלפון שלו היה סגור לגמרי והוא לא יכול לקבל את החדשות המדהימות האלה.

במשך כמה שעות טובות, כל המשפחה שלי, שמחו, רקדו ואפילו בכו מהתרגשות אבל דוד שלי אביאל לא ידע דבר, הוא היה מרוכז בשיעור.

אולי בגלל זה הוא היה ראוי לזכות בספר תורה, רק בשביל הלימוד הרציני שלו מבלי להסתכל בטלפון או באייפד או בכל השטויות שהילדים היום מתעסקים.

נחזור לענייננו, בשעה 12:00 בלילה, סוף סוף הודיעו לדוד שלי שהוא זכה בספר תורה, זה היה אחיו הגדול אלמוג, שהודיע לו, הוא אפילו לא דמיין שהוא יזכה בספר תורה.

זה היה ערב בלתי נשכח, עם הרבה ריקודים עם ספר התורה! אבל רק רגע זה לא נגמר! עכשיו הגיע הזמן להבין מה עושים עם ספר התורה? מה יקרה איתו כשכולם הולכים לישון ומי ישמור עליו?

ספר התורה היה כמו חומש, כי עדיין היו חסרים בו פסוקים אחרונים ותפירה של הקלף, אבל זו לא הייתה טעות כי השאירו את הפסוקים האחרונים למעמד טקס הכנסת ספר התורה.

 

לאחר שדוד שלי חשב היטב מתי יכניסו את ספר התורה, ולאיזה בית כנסת יכניסו אותו והיכן יעשו את החגיגה, פתאום הבנו שצריך לכבד את ספר התורה ולשמור עליו היטב במקום קדוש בזמן ההמתנה עד טקס הכנסת ספר התורה.

אז איפה שומרים ספר תורה קדוש כזה? רק תדעו שכדי לכתוב את ספר התורה ולקנות את הבית שלו, היו צריכים לשלם מאה ושלושים אלף שקל, ואוו זה סכום גדול מאוד שאין לי אותו בקופת החסכון שלי, אבל אני רק בן 9 אז יש לי קצת זמן להרוויח כסף.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »