ההמצאה שלי

 

ההמצאה שלי

 

ביום אחד בהיר, חזרתי מבית הספר בשעות הצהריים וכל הדרך לביתי, חשבתי על כמות השיעורים שמחכה לי שאחזור. התיישבתי לאכול את ארוחת הצהריים שאמי הכינה לי ולאחר שסיימתי אותה ניגשתי לחדרי והוצאתי מהילקוט את כל שיעורי הבית שחיכו לי.

התחלתי את השיעורים בחשבון ופתאום הבריק במוחי רעיון פשוט גדול.

חשבתי לעצמי, למה שלא אמציא רובוט שיעזור בשיעורי הבית וככה זה יקל עליי ועל כל תלמידי העולם והאמת שזה יקל גם לא פחות על ההורים. אז ישבתי, חשבתי ותהיתי הרי לא סתם אני לומד רובוטיקה? אני אמציא את הרובוט המופלא!

לקחתי דף ועפרון והתחלתי לשרטט את הרובוט שעלה במוחי, החלטתי שהרובוט יהיה קטן וידידותי, שכך אוכל להניח אותו לידי בספריה, הרובוט יהיה מתוכנת לפי שכבות גיל ורמה לימודית, נכניס בו תוכנות לימוד שונות ואפשרויות שניתן יהיה לשאול אותו שאלות והוא יעזור לנו ויכוון אותנו איך למצוא פתרונות.

סיפרתי למורה לרובוטיקה והוא כל כך התלהב ואמר שזה פשוט רעיון גאוני!!!

יחד תכננו במשך ימים רבים את הרובוט שלי, נעזרנו במיטב המוחות של אנשי המחשוב והתוכנה, החלטנו שלרובוט יהיו חיישנים מיוחדים לקלוט ולהקשיב לשאלות ולתרגילים.

שיפרנו את מערכת איתור השאלה ונעזרנו במורים ותלמידים שיעלו עוד רעיונות כך שהרובוט ייצא הכי מוצלח שאפשר.

הגעתי למנהל משרד החינוך והסברתי לו שהמטרה של ההמצאה היא שהרובוט יעזור לילדים, יעודד אותם ללמוד וייתן להם ביטחון וכיף לעשות שיעורי בית גם אם ההורים לא תמיד יכולים לעזור.

כעבור כמה ימים, התקשר אל ההורים שלי מנהל משרד החינוך ואישר את השימוש ברובוט שלי!

כעבור חודש, לאחר שבמפעל סיימו לבנות את הרובוט, קיבלתי את הרובוט הראשון לידיי.

התחלתי אט אט להיעזר בו בשיעורי הבית וראיתי שפשוט ההמצאה שלי ממש פלא. האחים הקטנים שלי, איתמר ואסף, התלהבו כל כך וההורים שלי התרגשו לראות איך אני יצרתי דבר כל כך מיוחד.

באחד מן הימים, בזמן שהשתמשתי בעזרתו של הרובוט בשיעורי הבית , כשאמי  הייתה לידי בזמן הכנת שיעורי הבית היא שמעה שהרובוט מגלה לי תשובות. אמי לא אהבה את הרעיון שהרובוט לפעמים מגלה תשובות והחליטה להתערב. היא אמרה לי מיד להפסיק להיעזר בו, זה גרם לי לתחושה של אכזבה ונהייתי עצוב. אמי ראתה שאני מאוד עצוב והחליטה לעזור לי וביחד פנינו למתכנת הרובוט ,מר יעקב כדי שיעזור לנו לחשוב על רעיון שימנע מהרובוט לגלות תשובות ורק לעזור ולכוון בשאלות.

יעקב אמר שהוא יכול להכניס תוכנה מיוחדת ברובוט, שלא יענה תשובות אלא רק ינחה את התלמיד ויכוון אותו בשיעורי הבית ולמציאת פתרונות אבל לעולם לא יגלה את התשובה.

לאחר שיעקב הכניס את התוכנה החדשה, ובדק שבאמת הרובוט עוזר בלבד ולא פותר במקום התלמיד, אמא שלי הסכימה לאשר את השימוש בו התלהבה מאוד מהרובוט החדיש והחליטה להזמין את ההורים של תלמידי הכיתה כדי שיראו את ההמצאה שלי.

הרבה מההורים של תלמידי הכיתה שמעו על הרעיון והגיעו לביתי כדי לראות על איזה רובוט מדובר. ההורים מאוד התלהבו ורצו את הרובוטים לילדיהם .

במשך מספר חודשים ייצרו במפעל אלפי רובוטים. ההמצאה שלי אט אט הפכה להצלחה מסחררת בארץ ובעולם.

 

החלום שלי, זה להמשיך ולהמציא דברים שיקלו על בני האדם בכל רחבי העולם,

כי “אין דבר העומד בפני הרצון!”

{סיפור דמיוני}

 

 

 

 

 

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »