גלגל חוזר בעולם

 גלגל חוזר בעולם/מאת טליה כהן צמח

בשעה 4 אחר הצהרים יצאו ההורים של אחינועם להופעה מטעם העבודה של אביה, וביקשו מאחינועם לשמור על אחיה הקטן עד שובם הביתה בחזרה. מיד לאחר צאתם מהבית הרימה טלפון לבני דודתה אביגיל ואורי ושאלה אותם אם יוכלו לבוא להעביר את זמנה שלה ואף של אחיה הקטן:

” הלו, מי זה?” דיברה אחינועם אל תוך טלפון ביתה.                                                   

“זאת ראשית” נשמע קול דק מעבר לקו “מי זה?”                                                     

“זאת אחינועם” ענתה בקוצר-רוח                                                                         

“הי שלום” ענתה “שלום ראשיתי את יכולה להביא לי את אורי או אביגל?”                                               

“אוריייי אביגיללל” צרחה ברחבי הבית ” זאת אחינועם היא רוצה לדבר איתכם” מיד לאחר מכן היה נשמע שרבו על הטלפון ואז ענו “מה” נראה היה שמצאו מקום טוב לטלפון.                                                                                                                ” בא לכם לבוא אלי אני צריכה לשמור על דרור, חשבתי שיהיה נחמד לשמור ביחד. מסכימים?” שאלה, “בטח” צעק אורי “כן, משעמם לנו בבית אבא, ואמא ישנים” הוסיפה אביגיל,  “מעולה בואו” השיבה ופנתה לנקות את דרור מהתפוז שאכל.                                    

לאחר כחצי שעה נשמעו דפיקות על הדלת. אחינועם בינתיים הכינה צידה לדרך כי תכננה ללכת לפארק. דרור רץ לפתוח את הדלת, אורי ואביגיל נכנסו ותוך כמה דקות עמדו כולם בפארק הגדול של רעננה. דרור רץ למשחקים ובינתיים שלושת הגדולים התישבו על ספסל. אחרי בערך שעה השמים נעשו שחורים המתקנים נפלו זה אחר זה בסערה, אחינועם אורי ואביגיל רצו לחפש את הילד הקטן. כל האנשים תפסו את ילדיהם ורצו הביתה, הילדים המבוהלים יצאו לחפש את דרור בין המתקנים ההרוסים, הם לא מצאו אותו. אחינועם התחילה לבכות, אורי ואביגיל התחילו ללכת לאנשים לבקש להתקשר למשטרה אבל אנשים כנראה מהרו ממש וחשבו על עצמם ועל הילדים שלהם וזהו! רק איש אחד קצת מבוגר החזיק את שני נכדיו הצורחים לו בידיים. הוא ראה את הילדים הנסערים והסכים לעזור. לאחר כמה רגעים סירנות נשמעו מבין הרעמים ומתוך האפלה הופיעו אורות כחול- אדום ותוך שבריר שנייה שלושה שוטרים לבושי מדים חיפשו בכל פינה. ההורים של הילדים הגיעו. ההורים של אחינועם נשארו עם השוטרים לחפש וההורים של אביגיל ואורי הסיעו את הילדים הביתה. {אחינועם וראשית ישנו אצל משפחת ויס}. הילדים נכנסו למיטות מותשים ועצובים. עוד באותו לילה מצאו את דרור ולקחו אותו לבית חולים הרופאים אמרו שאם היו לוקחים אותו כמה דקות מאוחר יותר הסיפור לא היה נגמר טוב. היום ברוך ה’ דרור בריא ושלם ואין זכר לאותו יום.

אך עוד לא נגמר הסיפור…

לאחר הרבה שנים אחינועם התחתנה ועברה לגור בירושלים עם בעלה ושלושת הילדים שנולדו לה.

סוף מקרה: ביום שלישי אחד ירד שלג קשה בירושלים לא היו מכוניות בכביש בעלה של אחינועם יצא להתפלל ערבית לפתע הוא רואה משפחה קופאת מקור. מיד הזמין אותם לבית אחינועם הכינה מרק חם והציעה להם מיטה. כשישבו סביב לשולחן עם מרק חם, אמרה אשת האיש ” קרה לנו נס מקווה שלא ירדו לנו זכויות בשמים” והאיש אמר לפתע: “לא” והתחיל לספר לקול האוזניים הפתוחות הוא סיפר: לפני כ 25 שנה הלכתי עם סבא שלי לגינה ברעננה וסבא שלי התקשר למשטרה בשביל כמה ילדים בזכות המעשה של סבא שלי ניצל ילד קטן ובזכות המעשה של סבא שלי אנחנו ניצלנו…הבנתם.

 

שם התלמידה: טליה כהן צמח

כיתה: ה3

מחנכת: לילך שטרית

ביה”ס: תתמ”ד נועם חומת שמואל

רכזת עברית: הדס עמרן

 

 

 

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »