אותיות פורחות באוויר

רון, תורך לקרא בקול, עמוד 15 שורה ראשונה” אוי לא אני לא מאמין ששוב אני צריך לקרא.

 מה המורה לא יודעת שקשה לי ? עכשיו כולם יצחקו עלי 

“המורה אני צרוד אני לא יכול לקרא”  “זה בסדר רון אנחנו מקשיבים קדימה רק את הפסקה

 הראשונה” טוב אני אנסה בבקשה ה’ בבקשה שאצליח לקרא כמו כולם “ש של.. שלום .. “ 

אוף מה כתוב ,האותיות קופצות, למה הן זזות כל הזמן ? “שלום לכ.,לכו.. לכ” “נו רון כמה זמן

 לוקח לך לקרא עוד מעט ערב חחחח “ “כן אתה קורא כמו אח שלי בכיתה א’”

 “תלמידים מספיק תנו לרון את הזמן שלו, קדימה רון אנחנו איתך “

 “ שלום לכולם ה.. י..ו..ם” “יאללה רון תקרא כבר יא תינוק “ “המורה אני לא רוצה לקרא “ 

הצלצול הגואל הגיע, סוף סוף סיימתי עם הסיוט הזה שנקרא בית ספר. ולמה סיוט אתם

 שואלים? כי כל יום ,כל שיעור אני עובר את אותן השפלות . לפעמים מהילדים מהכיתה, ולפעמים אפילו מהמורים. אני כבר בכיתה ג’ ואני לא יודע לקרא. זה לא שאני לא רוצה, או לא מנסה 

אני פשוט לא מצליח . האותיות פורחות באוויר. המבוגרים קוראים לזה דיסלקציה. 

בכל אופן כל יום אני מגיע לבית ספר ורק מחכה לרוץ הביתה. ובבית? אני בוכה, יושב מול הש.ב 

ולא מצליח להכין שיעורים לבד. “די נימאס לי “ זרקתי את התיק וטרקתי את הדלת . “מה קרה מתוקי ?” שאלה אמא . “אני לא יכול יותר ללכת לבית ספר, כל הילדים צוחקים עלי ומשפילים 

אותי, מה לא בסדר בי שאני לא קורא ? “

“רוני,, אתה מבריק יום יבוא ותדע לקרא , אתה עוד תגיע רחוק אני בטוחה. 

,יונתן הבן של השכן עושה שיעורים פרטים , הוא נער מקסים בטוחה שהוא ימצא חן בעינך. אתה רוצה ללכת אליו לשיעור?” “לא רוצה שום יונתן, אני מקרה אבוד. אך נער בכיתה י’ יכול לעזור  

לי ?” תן לו הזדמנות, אני בטוחה שלא תתאכזב”

יום שני, והנה אני מוצא את עצמי צועד לביתו של יונתן, רק כדי להוכיח לאמא ששום דבר 

לא יעזור . הגעתי ליונתן, הוא קיבל את פני בשמחה, והאמת ? שהוא ממש מגניב. בהתחלה לא 

למדנו , דיברנו ודיברנו , הוא הראה לי את אוסף הגולות שלו והוא סיפר לי שגם לו היה 

קשה בלימודים שהוא היה קטן. הוא לימד אותי שיטה קלה יותר לקריאה, שיטה כזאת מעניינת שלא לומדים בבית הספר. הוא גרם לי לנסות שוב ושוב . “אתה אדיר אני בטוח שאם תמשיך 

להתאמן תצליח לקרא, אבל תזכור כדי להצליח צריך לעבוד קשה ולהאמין בעצמך ” אמר יונתן.

 וכך היה , מצאתי את עצמי רק מחכה לשיעור עם יונתן הוא לימד אותי קודם כל להאמין בעצמי , הוא העלה לי את הביטחון וגרם לי לאהוב את בית הספר, אפילו רכשתי  חברים.

 ” רון תורך לקרא עמוד 50 שורה 15″ טוב , אני יכול, אני מסוגל, ואני עושה את הכי טוב שלי. 

אזכור את השיטה של יונתן . “ב , בוקר, פגש האריה א..את האיילה ” יש הצלחתי ,המילים כבר 

מוכרות. אני מצליח לקרא . “האריה והאיילה רצ , רצו בשדות ” “כל הכבוד רון! קראת מקסים!” והילדים מחאו לי כפיים. אז אני לא קורא מושלם. אבל אני בטוח שאצליח להגיע רחוק.

 כי עם כח רצון אפשר לעשות הכל

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »