אהבת ישראל

 

אהבת ישראל  (בהשראת משנתו של הרב קוק זצ”ל)

שמי ענהאל . אני לומדת בכיתה ד’ ובכיתתי לומדים 35 תלמידים. הבנות בכיתתי נחשבות לבנות הכי מקובלות בשכבה.

ביום הראשון ללימודים נכנסה לכיתה תלמידה חדשה בשם אביגיל . היא הייתה עולה חדשה מרוסיה. ברוסיה אביגיל נחשבה לילדה חברותית אשר משתפת את כל הילדים במשחקים.

לאחר היום הראשון בבית הספר אביגיל חזרה הביתה בבכי. אף אחד מהילדים לא רצה לשחק עמה. גם ביום שאחרי , הילדים לא שיתפו אותה במשחקים .

וכך הדבר נמשך גם ביום השלישי. אביגיל נכנסה לחדר הכיתה בזמן ההפסקה והבנות החליטו לנעול אותה בתוך הכיתה. אביגיל ניסתה לפתוח את דלת הכיתה ומשלא הצליחה – פרצה בבכי. לפתע ראתה את גליה , תלמידה מהכיתה, יושבת ואוכלת. אביגיל פנתה אל גליה ושאלה: “מדוע את פה? חשבתי שגם את נגדי!” גליה הסבירה לאביגיל שגם אותה תלמידי הכיתה אינם משתפים במשחקים ולכן היא מעדיפה להישאר בכיתה.

בסוף היום הציעה גליה לאביגיל להיות חברתה הטובה. אביגיל הסכימה מיד וחשבה בליבה: “לפחות תהיה לי חברה אחת טובה בבית הספר”. גליה הציעה לאביגיל שתגיע אליה לביתה בשעה חמש. אביגיל הגיעה לביתה של גליה והן שיחקו במשחקים וצפו בסרט תוך כדי אכילת פופקורן. הבנות נהנו מאד והחליטו לקיים בעתיד מפגש נוסף והפעם בביתה של אביגיל.

יום אחד פנתה גליה לאביגיל וסיפרה לה שהיא נוסעת לחופשה והיא תעדר מבית הספר למשך שבועיים. אביגיל התעצבה להישאר ללא גליה אך הבינה שאין לה ברירה.

בבית הספר נותרה אביגיל לבדה בכיתה ושוב לא שיחקה בהפסקות עם אף ילד . לפתע, נכנסו הבנות לכיתה והטיחו באביגיל עלבונות . אביגיל פרצה בבכי תמרורים. כך נמשך הדבר עד אשר חזרה גליה מחופשתה לבית הספר אך להפתעתה לא מצאה את אביגיל בכיתה. גליה חיפשה את אביגיל בכל מקום בבית הספר ומשלא מצאה את אביגיל, התקשרה אליה ושאלה לפשר היעדרותה. אביגיל סיפרה לגליה את מה שקרה לה בזמן שגליה נעדרה מבית הספר ושיתפה אותה בזה שהיא לא מתכוונת לחזור כלל. גליה הציעה ששתיהן יפנו למחנכת הכיתה כדי שזו תטפל בנושא. אביגיל סירבה לרעיון וביקשה מגליה שתאמר למורה שאביגיל פשוט עברה דירה. גליה לא הייתה מעוניינת לשקר למורה ולכן החליטה לנקוט בצעד אחר ומפתיע.

למחרת, כשהגיעה גליה לכיתה, פנתה אל המחנכת וביקשה לספר משהו בפני תלמידי הכיתה מיד לאחר התפילה. המורה שהייתה מאד סקרנית הסכימה ברצון.

וכך, מיד לאחר התפילה, גליה עמדה בפני הכיתה וסיפרה לתלמידים שהיא הייתה בחופשה משפחתית בעיר ירושלים. במסגרת הטיול ביקרה גליה באתרים רבים וביניהם במקום שנקרא “בית הרב קוק”. במסגרת הביקור שמעה גליה לראשונה על הרב קוק זצ”ל. הסיפורים על הרב השאירו על גליה רושם גדול ובמיוחד האמרה של הרב קוק שאומרת “אהבת הבריות צריכה להיות חיה בלב ובנשמה, אהבת כל אדם בייחוד , ואהבת כל העמים כולם”. לפתע הרימה את קולה ואמרה: “די כבר! תפסיקו לעשות לאביגיל שנאת חינם! איפה אהבת ישראל שלכם?”      גליה התרגשה מאד כששיתפה את הדברים האלו והרגישה שהדברים חדרו ללב כולם. היא אפילו ראתה דמעות בעיני המורה.

לאחר שכנועים רבים הצליחה גליה לשכנע את אביגיל לחזור אל בית הספר, וכשחזרה אביגיל היא הופתעה לגלות שתלמידי הכיתה שינו את יחסם וראו אותה עכשיו כחברה לכיתה כמו כולם.

 

  • הסוף –

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »