היער האסור והמסתורי

היה הייתה בקתה גדולה. בבקתה זו התגוררו איש ואישה, אשר להם היה בן שקראו לו מרדכי. מרדכי הוא ילד בן 15, אמיץ, רגוע ולא כעסן, שלא פחד כמעט מכלום.  פעם אחת הוא אפילו נלחם בזאב! לא רחוק מהבקתה שבה גר, היה יער, בו שכנה מפלצת נוראית. היער נקרא “היער האסור”, כי אסור היה להיכנס אליו. יום אחד קם מרדכי בבוקר וחשב על רעיון מעניין ומקורי. חשב מרדכי לעצמו: אולי אתגנב ליער האסור, אחפש את המפלצת ואלחם בה. יצא מרדכי לדרכו, כאשר ידע שיש שומרים בכניסה ליער, ולכן נכנס אליו מהחצר האחורית והמשיך בדרכו אל תוך היער האסור. הוא לא פחד כלל מהיער, אלא רק מדבר אחד: הוא חשש שההורים שלו יגלו שיצא מהבקתה אל היער ויכעסו עליו עד מאוד. מרדכי עבר עצים, גדרות, ענפי, סלעים ועוד וחיפש את המפלצת שעות ולא מצא – עד שראה משהו קטן מרחוק. הוא התקרב עוד קצת ועוד קצת וכשהגיע, לא האמין למה שהוא רואה. הוא מצא תיבת אוצר! לא פחות! הוא התרגש מאוד, אך לא ידע מה יש בתוך התיבה. מרדכי חשב לעצמו: אולי יש בה זהב? אולי כסף? או ייתכן שאפילו יהלומים! הוא ניסה לפתוח את התיבה- ללא הצלחה. הוא לא אמר נואש וניסה שוב ושוב בכל הכוח עד שפתאום… קלאק!  נפתחה התיבה ונגלו לעיניו של מרדכי מין שלוש עיגולים קטנים ופרוותיים ואז לפתע זז עיגול אחד, ואחריו השני ואחריו השלישי. מרדכי השתחרר מהבהלה שאחזה בו בעקבות המראה המוזר, הסתכל פעם נוספת, והחל להבין מה יש בתיבה גוזלי מפלצת! הוא פחד והתרגש באותו הזמן. הוא חשב ושאל את עצמו בקול: אם גוזלי המפלצת פה, אז בטח המפלצת נמצאת בקרבת מקום!  חלפו בדיוק כמה שניות מהרגע שהוא אמר את זה עד שמרדכי שמע : בום! בום! בום! וראה יצור ענק ושעיר בצבע שחור מתקרב אליו. היצור היה עצבני ביותר. מה חשבתם שמרדכי נכנס ליער בלי לקחת אתו את הציוד שהוא צריך? אז טעיתם כי הוא הביא אתו : חרב כדי להילחם, מגן כדי להגן על עצמו וגם המון חוכמה. בסופו של דבר מרדכי לא השתמש במגן וגם לא בחרב, אלא בשכל וכשהמפלצת רצתה לטרוף אותו הוא אמר לה: “לא צריך להתעצבן ולא צריך לכעוס אלא להיות שלווים ורגועים.  יש את כל הזמן שבעולם ולא צריך למהר”.  מרדכי ליטף בעדינות את שערותיה של המפלצת ואמר לה: “בדורנו חי צדיק מיוחד ושמו הרב מרדכי אליהו, שנפטר לפני מספר שנים ואני קרוי על שמו. הוא היה רגוע ולא כעסן כל ימיו. כך צריכים לנהוג כולנו וכך צריכה לנהוג גם את. כששמעה זאת המפלצת היא נרגעה, נהייתה שלווה והבטיחה למרדכי לא לפגוע יותר בו או בכל אדם אחר.  אני בחרתי בערך זה של הרב מרדכי אליהו זצ”ל:  רגוע ולא כעסן.

מתי הערך הופיע בסיפורי? כשמרדכי הרגיע את המפלצת ואמר לה:” לא צריך להתעצבן ולא צריך לכעוס אלא להיות שלווים ורגועים, יש את כל הזמן שבעולם ולא צריך למהר לשום מקום”.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »