ברכותיו של הרב

הרקע:

שלום, אני דוד ואני בן עשר. יש לי חמישה אחים, אני גר בתל אביב ולומד בבית הספר “נווה חיים”. רציתי לספר לכם שעד היום עברתי חמש דירות. גרתי בהתחלה בחולון לאחר מכן עברתי לפתח תקווה, ירושלים ואלקנה ולבסוף עברתי לתל אביב. במהלך השנים למדתי בחמישה בתי ספר שונים.

הסיפור:

 הזמנו את הרב מרדכי אליהו למסיבת בר המצווה שלי והוא אמר שיגיע בשמחה. האולם בו נערכה המסיבה היה בראש הנקרה ובגלל זה יצאנו מוקדם. הנסיעה הייתה אמורה לארוך כשעה וארבעים וחמש דקות אבל היו הרבה פקקים ובגלל זה הנסייעה ארכה שעתיים וחצי כך שאיחרנו לאירוע ב-45 דקות. לא היה לנו אומץ להיכנס לאולם באיחור של 45 דקות ובמיוחד לאחר לרב. התלבטנו אם להיכנס אבל בסוף נכנסנו, הסמקנו והייתה לנו הרגשה לא נעימה שאיחרנו לרב ב-45 דקות. לאחר קריאת התורה הרב בא אלינו כדי לברך אותי ואז שאלתי אותו: “אתה לא כועס עלינו שאיחרנו ב-45 דקות?” והרב ענה: “אני שמח שהגעתם, העיקר שהגעתם בשלום, איני ממהר כלל, והמון מזל טוב לכבוד מסיבת בר המצווה החשובה שלך, אני מאחל לך שתמצא כלה טובה ושיהיו לך הרבה ילדים ושלא יהיה חסר לך כלום לעולם”

הרב נתן לנו הרגשה מאוד טובה, למרות שמיהר לעוד פגישות אחרות לא אמר לנו זאת, ובירך אותנו מכל הלב.

בגיל 23 התחתנתי עם דנה ולאחר כשנתיים נולדו לנו תאומים קראנו להם משה ודן. כעבור שלוש שנים נולדה לנו בת שקראנו לה מיכל, כעבור שלוש שנים נולד לנו בן שקראנו לו רון.

כשהגעתי לגיל 48 בני משה התחתן עם צופיה. לאחר שנה דן התחתן עם שרה. כשהייתי בן 50 נולד למשה בן ולדן 5 שנים מאז החתונה לא היו ילדים ודן התפלל והתפלל וכל המשפחה התפללה איתו. בשנה זו דן ואשתו נסעו אל הרב מרדכי אליהו כדי לבקש ברכה, הם לא ידעו שנהוג להזמין תור עבור ברכה אצל הרב וכאשר הגיעו אל הרב התעצבו על כך שלא הזמינו תור. באותה שעה הרב אכל ארוחת ערב אך כאשר ראה את דן ואשתו, הרב קיבל אותם בברכה ובירך אותם בשמחה למרות שלא קבעו תור והרב אליהו בירך אותם שבעוד שנה תיוולד להם שלישיה. וכך היה, כעבור שנה הברכה של הרב התגשמה ונולדו לדן ואשתו שלישיה ובינתיים למשה נולד עוד ילד.

 

לומדים מהסיפור על תכונותיו הטובות של הרב שלא כועס אם מאחרים גם אם ממהר, ושמברך את כולם בשמחה גם אם עסוק בדברים אחרים ושברכותיו מתקיימות בזכות צדיקותו וחשוב לציין שהוא אומר שברכותיו מתקיימות רק בזכות ה’ ושהוא לא קוסם.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »