הרביעיה והתוכי בקרקס ההרפתקאות

שמי אמיר גרומן, אני לומד בכיתה ד’2. שם הספר שבחרתי להמליץ לכם הוא הספר: ” הרביעיה והתוכי בקרקס ההרפתקאות “. המחברת היא: “אניד בלייטון”, המאייר הוא: “סטוארט טראסיליאן”, ההוצאה היא “מ.מזרחי “, הספר יצא לאור בשנת 1983, והוא שייך לסדרת: “הרביעיה והתוכי”.
הספר הוא ספר הרפתקאות וספר מתח, הוא אינו מנוקד, התמונות הן רישומים. ישנם 192 עמודים בספר. לדעתי הספר מתאים לגילאי 8-9-10.
הספר מספר על חבורה של ארבע ילדים ,פיליפ,דינה,ג’ק ולוסי-אן, שקיבלו ילד חדש נסיך מדינת טאורי-האסיה, ושמו: אלואיסיוס-גראמונדי-ראסמולי-טורקוויוא. פיליפ, דינה לוסי-אן והנסיך נחטפים לארמון של טאורי-אסיה ואת השאר תגלו בהמשך!
לפניכם קטע שאהבתי במיוחד מהספר: “טוני ניסה את כוחו של הכבל ברגלו – ומקץ רגע נפרע פיו של ג’ק לרווחה מהשתאות. טוני רץ במהירות שיא על הכבל עד סופו. כל התרגיל היה גלוי לעין לאור אלומת פנסו של בינגו. טוני הגיע לחלון שממול ועמד לרגע על אדנו.”
בחרתי לתאר את פיליפ, שהוא אחד הילדים בסיפור. הוא גר באנגליה ולומד בפנימייה. אמא שלו היא מרת קאנינגהם והיא רווקה, ולאחותו קוראים דינה. הוא מאוד אוהב חיות והתרשמתי ממנו בגלל שיש לו יכולת קסומה לאלף אותן.
התרשמתי מהקטע בו טוני רץ על הכבל.
מומלץ לקרוא ספר זה בגלל שזה ספר מתח.