לדון לכף זכות

לדון לכף זכות

שלום לכל הקוראים והקוראות היום אני יעביר לכם מסר שיעזור לכם בחיים

הסיפור שלנו מתחיל ביום  רגיל שדניאל יוצא לעבודתו. דניאל  אבא ל5 ילדים ויש לו אישה.

הילד הבכור שלו הוא בן 19 וקוראים לו אורי, בגלל שהוא תמיד מאיר את הבית באור  והוא בצבא עכשיו הוא נלחם בעזה…  הוא ממש גיבור.

 והילדה השנייה היא בת 17 בכיתה יא, וקוראים לה נועה, יש לה מידות טובות וכיבוד הורים.

 והילד השלישי בכיתה י”, וקוראים לו לביא, והוא אוהב מאוד ללמוד.

 והילדה הרביעית  טליה  היא בכיתה ו, ועוד מעט יש לה בת מצווה והיא מתכוננת וממש מתרגשת. והילד האחרון חביב נהוראי שהוא בן 9 בבית ספר בכיתה ד והוא ממש  עוזר לאמא ולפעמים עושה  גם את התפקיד של אורי בגלל שאורי בצבא…

ואישתו של דניאל ממש אשת חייל וקוראים לה תהל.

 באותו יום שדניאל יצא לעבודה נסע לתומו ופתאום ניתקע ברכב חונה נס ממש שלא קרא לו  כלום אבל הרכב מימול נפגע ולא היה שם אף אחד.  דניאל הניח שם את כל הפרטים שלו וקווה שמישהו יתקשר כדאי להחזיר את התשלום על הפגיעה ברכב. כעבור כמה שעות באמת הטלפון צילצל, דניאל ענה, ומעבר לקו הייתה אישה ששמחה שהיה מישהו  שיחזיר לה את התשלום על תיקון הרכב.

 הם קבעו להיפגש ב8 בבוקר ביום חמישי, כדי שדניאל יחזיר לה את הכסף.

 הגיע יום חמישי בעלת הרכב שנפגע מחכה לדניאל, ודניאל טרם הגיע. עוברת חצי שעה ועדיין הוא לא מגיע. האישה התאזרה בסבלנות למרות שהיה לה קשה, היא התגברה, וחשבה עליו רק דברים טובים שלחה לו הודעה ‘היי דניאל מה נשמע?  זאת בעלת הרכב..אתה מגיע?

לא הייתה שום תשובה והאשה חכתה בקוצר רוח בכל אותו היום.

למחרת בבוקר דניאל עובר על ההודעות בטלפון ופתאום נזכר שהיה צריך ללכת  לאותה .אישה הוא הגיב לאישה בחזרה ‘ואואו …סליחה ומחילה.. שכחתי מזה, פשוט אתמול הבן שלי החייל נפצע קשה בעזה ולא היה לי בכלל ראש לזה.. ושכחתי.’

 בעלת הרכב חזרה אליו וקבעה איתו בבית החולים וכשהגיעה באה לבית החולים , אמרה לו שאין צורך כלל לשלם, ושהכל בסדר, ושמחה האישה מאוד שלא דנה אותו לכף חובה, אלא דנה אותו לכף זכות.

 מכאן אפשר לראות את הכוח של עם ישראל לדון לכף זכות, כי גם לה יש בן שנילחם בעזה ובדיוק באותם רגעים בהם היא מחלה וויתרה ודנה לכף זכות את דניאל, מסתבר שבנה ניצל בנס מארוע קשה שהיה בעזה.

 זה לא צרוף מקרים, כי כשהיא דנה לכף זכות גם בשמיים דנו אותה לכף זכות וריחמו עליה כמו שהיא ריחמה.

 הקב”ה פועל מידה כנגד מידה,   ובאמת קחו את זה לתשומת לבכם, לדון לכף זכות לא יוריד אותך, אלא רק יעלה.

 כי מי שטוב- טוב לעצמו .

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »