חיים של חסד

הרבנית ברכה קאפח התעוררה לעוד יום של חסד.
ראשית היא חילקה את הכסף לאנשים הקבועים אשר אין להם הרבה כסף והם זקוקים לכסף כדי להתקיים. לאחר מכן היא חזרה לביתה והתחילה לארוז שקיות מזון מלאות כל טוב: שמן,קמח,סוכר,גבינה,עוף,פירות וירקות.
לאחר מכן לקחה הרבנית קאפח שלוש שקיות מלאות במוצרי מזון בסיסיים והתחילה לצעוד לכיוון שכונת המצוקה, שם חילקה את שקיות המזון בין האנשים שהיה חסר להם אוכל.
כל מעשיה אלו לקחו לרבנית שעה ורבע מסדר יומה ולמרות זאת היא הייתה מאושרת וגאה במעשיה.
“היום רק התחיל” הרהרה לעצמה הרבנית “יש לי עוד הרבה מעשים טובים לעשות היום, הרבה שקיות אוכל ועוד קצת כסף לחלק..”
בשעה 10 הגיעה בעלה של הרבנית ,הלא הוא הרב יוסף קאפח ,מן התפילה.
“בוקר טוב! ” בירך את הרבנית במאור פנים .
“בוקר אור” השיבה הרבנית “בוא שב ליד השולחן ואגיש לך את ארוחת הבוקר”
לאחר שהביאה לרב את ארוחתו נכנסה לחדרה, לקחה דף ,עיפרון ומחק והתחילה לכתוב שיעור בפרשת שבוע שאותו תעביר מחר בבוקר ביום שישי בבית הכנסת.
בנתיים סיים הרב לאכול ופנה לדבר האהוב עליו מכל: התורה.
הרב קאפח היה לומד תורה מהבוקר עם סיום ארוחת הבוקר שלו ועד שעות הערב המאוחרות. הרבנית לא הפריעה לו ונכנסה רק בשביל להביא לו את הארוחות .
לקראת הצהריים הלכה הרבנית ברכה למפעל הרקמה שפתחה כדי לראות כיצד מתקדמת העבודה במפעל. במפעל זה העסיקה הרבנית נערות ונשים רבות ממשפחות מצוקה. בראשה של הרבנית עלה רעיון לפתוח חנות בגדים, מקום שבו היא תחלק בגדים יד שניה, בגדים לאירועים ושמלות כלה. רעיון זה הובא לעשייה על ידי הרבנית כמה שנים מאוחר יותר.
זמן מה לפני פסח קרא הרב יוסף קאפח לרבנית לחדר הלימוד שלו ואמר לה :” בעוד כחודש פסח וצריך להתחיל לאסוף מוצרי מזון כדי שנוכל לחלק קמחא דפסחא גם השנה”.
הרב יוסף קאפח תרגם מערבית את רוב ספרי הרמב”ם ובתוכם: מורה נבוכים, אגרות הרמב”ם, פירוש המשניות, ספר המצוות ומילות ההגיון.
בקיאותו העצומה בתורת הרמב״ם, בהלכה ובפילוסופיה, אפשרה לו ליישב סוגיות ברמב״ם על פי הרמב״ם עצמו, או להאירן כך שלא היה בהן קושי כלל.
בשנת תשכ״ח השלים הרב קאפח את מהדורתו לששה סדרי משנה עם פירוש הרמב״ם – מקור, תרגום, הערות ופירושים. כהערכה למפעלו הוענק לו בשנת תשכ״ט פרס ישראל למדעי היהדות.
הרב גם ערך את המהדורה המפוארת של משנה תורה לרמב”ם בת עשרים וארבעה הכרכים.

מסע החסד רב השנים שהתחיל בסיפור שסיפרתי לכם הגיע לשיאו עם קבלת פרס ישראל גם לרב וגם לרבנית קאפח.
הרבנית ברכה קאפח זכתה בפרס על מפעל חיים,בנימוקי השופטים נאמר:
“הרבנית ברכה קאפח שעלתה מתימן בשנות הארבעים עומדת כעמוד האש ההולך לפני מחנה המתנדבים בעם ומשמשת מופת וסמל לאזרחים רבים המקדישים את חייהם למען הזולת…. חיי הרבנית קאפח הם דוגמה נפלאה לאהבת האדם. היא אבן שואבת לנצרך ומעיין נובע של עזרה לזולת. ממוסד חסד של איש אחד הפכה הרבנית קאפח למנהיגה של צבא מתנדבים גדול שהתגייס בהשראתה, מקיף אותה ונדבק בעשייתו בלהט השקט המאפיין אותה.
על כל אלה החליטה ועדת השופטים להעניק לרבנית ברכה קאפח את פרס ישראל לשנת תשנ”ט על מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.”
סיפורם של הרב והרבנית קאפח מלמד אותנו על חשיבותה של מצוות החסד.

הפתק שנעלם

הפתק שנעלם   “אביה!!!!!” צעקה אפרת ” למה את מגיעה עכשיו עוד רגע והיינו נוסעים! ” “סליחה” אמרה אביה. אפרת הייתה המורה של אביה ,

להמשך קריאה »